استاندار همدان گفت : در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه به استاندارد امری ضروری است و فرهنگسازی در حوزه استاندارد با هدف بهره‌گیری بهتر از امکانات باید در اولویت باشد.

شورای استاندارد استان همدان با حضور نیره پیروزبخت، استاندار و مدیران مختلف در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان؛ نیره پیروزبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جلسه شورای  استاندارد استان همدان که امروز(چهارشنبه) برگزار شد با بیان اینکه تعداد استانداردهای ملی تا سال 92، 25هزار و  866 بود، اظهار کرد: در پنج سال اخیر تعداد استانداردهای ملی 14 هزار و 810 عدد شده که بیش از یک سوم تعداد کل استانداردها تا سال 92 بوده است.

پیروزبخت ضمن اشاره به اینکه 20هزار و 150 پروانه کاربرد نشان استاندارد تا سال 92 برای محصولات تولیدی کشور صادر شده است، عنوان کرد: در پنج سال اخیر این تعداد  به 28 هزار پروانه استاندارد ارتقاء یافته که نشانه آن است واحدهای تولیدی به دنبال کیفیت هستند.

 وی افزود: تعداد واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری و تشویقی تا سال 92، 21 هزار و 960  مورد بود که در سال 97 این تعداد به 23 هزار رسیده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تنها مرجع صدور گواهی حلال سازمان استاندارد است متذکر شد: در کشورهای اسلامی دربارۀ صدور گواهی حلال جایگاه بالایی داریم.

وی افزود: ایران عضو هیئت مدیره موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی است.

پیروزبخت ضمن اشاره به اینکه ایران در پنج سال اخیر به دلیل فضای باز؛ دولت تدبیر و امید جایگاه خوبی کسب کرده‌است، تصریح کرد: رتبه ایران در عضویت هیئت مدیره سازمان ایزو 21 است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف گواهینامه‌های سازمان ملی استاندارد در 100کشور قابل قبول است.

وی ادامه داد: اگر اعتبارات لازم در اختیار ما قرار داده شود کارآفرینی خواهیم کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به طرح پژوهشی تعیین نقش استاندارد و استانداردسازی برGDP استان همدان، خاطرنشان کرد: در سال جاری در مجمع عمومی سازمان ایزو در رابطه با 17 بند اهداف توسعه پایدار 17 استاندارد در این زمینه تدوین شده است که خود مجریان این طرح صراحتاً اعلام کردند بدون توجه به استاندارد به این اهداف نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه استاندارد حق مردم است، اذعان داشت: همه باید نظام استاندارد را اجرا کرده و مردم باید با نظام استاندارد آشنا شوند.

 سیدسعید شاهرخی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان همدان با توجه به پیشنیه‌اش از استان‌های پویای کشور است، گفت:در حوزه اقتصاد مقاومی توجه به استاندارد امری ضروری است. لذا فرهنگسازی در حوزه استاندارد با هدف بهره‌گیری بهتر از امکانات باید در اولویت باشد.

فرزانه انصاری رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این جلسه گفت: همدان اگر متقاضی طرح استانداردسازی گردشگری شود، سازمان ملی استاندارد از آن حمایت خواهد کرد.

وی افزود: مراکز گردشگری متنوعی در همدان وجود دارد و استانداردسازی آنها می‌تواند در جذب گردشگری جهانی و ملی بسیار اثرگذار باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.