اسفندیار خزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 19 طرح همزمان با هفته منابع طبیعی در این استان بهره برداری می شود که برای اجرای این طرح ها 10 میلیارد و 532 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: چهار طرح با اعتبار چهار میلیارد و پنج میلیون ریال از 19 پروژه آماده بهره برداری متعلق به حوزه آبخیزداری است که نقش مهمی در حفظ منابع پایه آب و خاک دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: سه طرح ایجاد کمربند حفاظتی به منظور جلوگیری از تصرفات اشخاص در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مردم احداث شده است.
خزایی ادامه داد: میزان این طرح در شهرستان ملایر پنج، نهاوند 9 و تویسرکان 1.5 کیلومتر است که با هزینه کرد یک میلیارد و 270 میلیون ریال در هفته منابع طبیعی اجرایی می شود.
وی افزود: همچنین 9 طرح کپه کاری در تمامی شهرستان ها با اعتبار سه میلیارد و 210 میلیون ریال و 2 طرح توسعه جنگل در شهرستان های اسدآباد و تویسرکان با اعتبار 2 میلیارد و 47 میلیون ریال آماده بهره برداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: با بهره برداری از طرحهای منابع طبیعی 405 خانوار روستایی از نتایج و ثمرات مثبت آن بهره مند می شوند.
خزایی مهمترین اهداف اجرای این طرحها را تغذیه سفره آبهای زیرزمینی، تامین آب مورد نیاز دام، حفظ آب و خاک، بهبود وضعیت پوشش گیاهی و افزایش تولید علوفه و در نتیجه ارتقای کیفیت و بهبود معیشت مرتع داران و بهره برداران محلی عنوان کرد.
وی یادآوری کرد: به منظور رسیدگی به مشکلات روستاییان، دامداران و مرتع داران از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 مورد بازدید از روستاها و مراتع شهرستان صورت گرفته است.
15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» انتخاب شده است.
برنامه های هفته منابع طبیعی در همدان از 12 اسفند آغاز می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.