به گزارش ایرنا مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور آقایان و بانوان گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی مجموعه ورزشی هرندی تهران برگزار شد و نابینایان همدانی با وجود اینکه شانس کمی برای مدال آوری آنها وجود داشت، با همت و تلاش مضاعف مدال آوری کردند.
این رقابت ها که پیش مقدمه ای برای برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی و سهمیه پاراالمپیک به شمار می رفت، با حضور دوندگان سرشناس نابینایان کشور مواجه شد.
با این حال دوندگان همدانی در رده های سنی بانوان و آقایان موفق به کسب مدال های رنگارنگ شدند تا تجربه بسیار مطلوب برای تصاحب جایگاه تیم ملی صحرانوردی کسب کنند.

* صید 5 نشان رنگارنگ
نابینایان همدانی این بار در میدان دوی صحرانوردی هم صاحب مدال شدند تا ویترین افتخارات ورزش نابینایان و کم بینایان همدان در سال جاری تکمیل شود.
در این رقابت ها و در بخش بانوان یک نشان نقره، در جوانان 2 مدال طلا و یک نشان برنز و در رده سنی بزرگسالان نیز یک طلا کسب کردند.
همدانی ها در بخش بانوان صاحب عنوان دوم تیمی شد؛ نتیجه ای که به هیچ عنوان پیش بینی نمی شد.
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان همدان پیش از این مدعی بود که بانوان شانسی برای مدال آوری ندارند با این حال توانستند نتیجه درخشانی را رقم بزنند.
در این مسابقات تیم همدان بالاتر از تهران و پس از زنجان نائب قهرمان شد و پرستو حضرتی مقام دوم انفرادی را به دست آورد.
حضور سهیلا مرادی از دوندگان پرافتخار همدان در سال های گذشته به عنوان مربی در کسب موفقیت تیم بانوان نابینا در این دوره از مسابقات بسیار مثمرثمر بود.
اما بهترین نتیجه کاروان تیم همدان در رده سنی جوانان رقم خورد که توانستند 2 نشان طلا به دست آورند.
نفراتی که در المپیک آسیایی جوانان دوره اخیر موفق به کسب مدال های رنگارنگ شدند حالا در رشته صحرانوردی توانستند بازهم افتخارآفرین باشند.
محمد رضا اقبالی و مهدی سیاری نشان طلا، مهرداد نجفی مدال برنز و علی ملکی رتبه چهارم انفرادی را کسب کردند تا همدان در بخش تیمی نیز قهرمان شود.
قهرمانی این رده سنی در حالی رقم خورد که سال قبل جایگاه تیمی بهتر از دومی کسب نکرده بودند. اما تیم همدان در رده سنی بزرگسالان ناقص بود و به دلیل نبود دونده، نتوانستند در بخش تیمی عنوانی کسب کنند.
در این رده سنی بزرگسالان حمید اسلامی بازهم عنوان قهرمانی را کسب کرد تا همچنان پرافتخارترین دونده نابینای کشور لقب بگیرد.

* امید به مسابقات جهانی و سهمیه پاراالمپیک
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان همدان گفت: رقابت های دوصحرانوردی قهرمانی کشور پیش مقدمه ای مناسب برای حضور موفق در انتخابی تیم ملی است.
سمیه سهیلی افزود: در رقابت های قهرمانی کشور که روز گذشته در تهران پایان یافت، توقع کسب چنین نتایج درخشانی را نداشتیم و تلاش و درایت دونده ها منجر به این موفقیت شد.
وی اضافه کرد: پیش بینی ما درخشش در رده جوانان بود اما بانوان نیز به موفقیت قابل تقدیر دست یافتند تا مسئولیت ما برای برنامه ریزی بهتر در جهت حضور موفق در انتخابی تیم ملی سنگین تر شود.
سهیلی بیان کرد: اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات انتخابی تیم ملی جهت اعزام به رقابت های جهانی و سهمیه پاراالمپیک را در پیش داریم و تا برگزاری این مسابقات تمرین منظم را در دستور کار خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: دونده های نابینای همدانی همواره در رقابت های بخش سرعت پیشتاز کشور بوده اند و در المپیک آسیایی رده سنی جوانان و نیز بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا کارنامه درخشان را برجای گذاشتند و اکنون وقت آن رسیده تا در رشته صحرانوردی که استقامتی است نیز حایز مدال های مهم بین المللی شوند.
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان همدان یادآور شد: ارزیابی صورت گرفته از رقابت های قهرمانی کشور نشان داد که می توانیم در رشته صحرانوردی نیز نمایندگانی را در مسابقات جهانی و حتی پاراالمپیک داشته باشیم.
هم اکنون بیش از یکصد ورزشکار در بخش نابینایان و کم بینایان همدان فعالیت دارند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.