اسفندیارخزائی روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیته راهبردی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی افزود: مردم در هفته منابع طبیعی با حضور در طبیعت و کاشت نهال بیشتر با اهمیت حفظ سرمایه های ملی و خدادادی آشنا می شوند.
وی اضافه کرد: اولویت این اداره کل برگزاری برنامه های هفته منابع طبیعی امسال با مشارکت و حضور مردم و سازمان های مردم نهاد است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: منابع طبیعی تجدید شونده نظیر آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات بشری و توسعه پایدار جوامع محسوب می شوند.
خزائی ادامه داد: بنابراین این هفته فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و در ادامه فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: برای دستیابی به سیاست ها و اهداف ترسیم شده منابع طبیعی در این هفته، از ظرفیت تشکل ها، دانش آموزان، پایگاه های بسیج در روستاها و شهرها و آبخیزنشینان استفاده کرد.
خزائی تاکید کرد: باید در بهره برداری مناسب و حفظ و حراست از عرصه های طبیعی همراه با توسعه متوازن تعادل ایجاد کرد.
15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» انتخاب شده است.
برنامه های هفته منابع طبیعی در همدان از 12 اسفند آغاز می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.