دکتر بهروز حاجیلو روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رژیم کانادایی یکی از انواع رژیم های غذایی است که با تحمیل شرایط افراطی و سختی به فرد می‌تواند سبب کاهش وزن زیاد در زمانی کوتاه شود.
وی اضافه کرد: این رژیم غذایی در مدت 15 یا 12 روز اجرا می شود که رژیم های این چنینی دارای عوارض بسیاری برای فرد خواهند بود و هم چنین وزن از دست رفته بعد از مدتی باز خواهد گشت.
حاجیلو بیان کرد: رژیم کانادایی 15 روزه یکی از این رژیم‌های فوری که در چند سال اخیر نام آن بر سر زبان‌ها افتاده و مبلغان آن مدعی هستند که باید در 15 روز حدود هشت تا 10 کیلوگرم از وزن فرد را کم کند.
وی اظهار داشت: این رژیم تا به امروز مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته و در کشورهای پیشرفته به هیچ عنوان از این رژیم استفاده نمی‌شود.
این مدرس تربیت بدنی یادآور شد: رژیم کانادایی جزو رژیم‌های «یویو» محسوب می‌شود یعنی رژیم‌هایی که در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می‌شوند اما پایداری ندارند.
وی افزود: این رژیم به این صورت است که فرد در 15 روز به بدن‌ خود شوک وحشتناکی وارد می‌کند اما پس از اتمام دوره به علت کمبود منابع اصلی، دچار قحطی شده و تمایل زیادی به خوردن انواع و اقسام مواد خوراکی پیدا خواهد کرد.
این مدرس فدراسیون ورزش های همگانی کشور، خاطرنشان کرد: مقدار وزنی که با رژیم کانادایی کم می‌شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برای برخی همان 10 کیلوگرم باشد و برای فرد دیگر به سه کیلو هم نرسد.
حاجیلو بیان کرد: فرد وقتی به عدد روی ترازو نگاه می‌کند و مقدار آن را با وزن اولیه مقایسه می‌کند، باید بداند که این مقدار کاهش فقط چربی نیست و بدن او در این مدت آب بسیار زیادی از دست داده است.
وی اظهار داشت: هنگامی که به بدن در مدت زمان کوتاه شوک وارد شود، به جای سوزاندن چربی آن را ذخیره می‌کند تا بتواند از انرژی آن در اعمال حیاتی مثل ضربان قلب ، تنفس و سایر موارد استفاده کند بنابراین رژیم کانادایی هیچ اساس علمی نداشته و بسیار ناسالم است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.