به گزارش ایرنا یک راوی دفاع مقدس در این یادواره، شهید «ابراهیم هادی» را مردی آسمانی از جنس اخلاص و گمنانی دانست و گفت: برای حرکت در مسیر پر پیچ و خم امروزی نیاز به راهنما داریم که شهید هادی یکی از بهترین الگوها برای جامعه کنونی است.
حجت الاسلام علیرضا قربانی بیان کرد: تابلوها و جاده ها راه های دنیایی برای رسیدن به مقصد است، در حالیکه برای رسیدن به خدا نیازمند یک راه بلد همچون شهدا هستیم.
وی افزود: شهدا به عنوان بهترین الگو افرادی هستند که این راه را با موفقیت طی کرده اند و جامعه به این شهدا نیاز دارد.
حجت الاسلام قربانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز شهدا را به ستاره ای تشبیه کرده اند که می توان در جاده های تاریک به وسیله آنها راه را پیدا کرد.
استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید «ابراهیم هادی» بیان کرد: عمل و رفتار این شهید والامقام بوی دین و اسلام می داد و این همان مساله ای است که امروز در جامعه کمرنگ شده است.
حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه شهید هادی در تمامی امور به معنای واقعی عملگرا بود تاکید کرد: امروز افرادی همچون شهید «ابراهیم هادی» باید بیش از پیش به جوانان معرفی شوند.
وی اخلاص در کار، کمک به مردم و مهمان نوازی را از دیگر ویژگی های شهید «ابراهیم هادی» برشمرد و گفت: اگر نمی توانیم در اخلاص همانند شهید هادی باشیم، پس می توانیم ظاهر خود را به این شهدا نزدیک کنیم.
این استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به موفقیت های شاخص شهید «ایراهیم هادی» در امر ورزش افزود: هرگاه از وی در مورد مشهور شدن می پرسیدند، وی پاسخ می داد مشهوریت ظرفیت می خواهد و مهمتر از مشهور شدن، انسان شدن است.
حجت الاسلام قربانی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: امروز که دام های شیطان بسیار گسترده است، باید خود را در دام شهدا همچون شهید ابراهیم هادی اسیر کنید، مطمئن باشید ضرر نمی کنید.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای مدافع حرم با اسیر شدن در دام شهید «ابراهیم هادی» به مسیر شهادت پا نهادند و به جرگه شهدا پیوستند.
حجت الاسلام قربانی ضمن قدردانی از خانواده های معظم شهدا به مظلومیت و گمنامی شهدای گمنام اشاره و بیان کرد: باید با مادران این شهدا پیمان ببندیم که راه فرزندان گمنام آنها را ادامه دهیم.
دبیر موسسه «ماه مهربانی» نیز با اشاره به تاسیس و آغاز فعالیت این سازمان مردم ‌نهاد از خردادماه امسال زیر نظر سازمان ورزش و جوانان گفت: این سمن با هدف ترویج فرهنگ زندگی شهدا به ویژه شهید «ابراهیم هادی» تاسیس شد.
عصمت موحدی‌ نیا برگزاری برنامه‌ های فرهنگی، یادواره «شهید ابراهیم هادی»، کمک به محرومان، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، توزیع کتاب و نمایشگاه را از جمله فعالیت‌های این موسسه دانست و بیان کرد: شهید هادی در گفتار و رفتار الگوی به تمام معنا برای همه جوانان است.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های ملایر مسئولان، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان برگزار شد، از 10 تن از مادران شهدای مفقودالاثر ملایر تجلیل شد.
شهید «ابراهیم هادی» از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلان غرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان بود که اول اردیبهشت 1336 در تهران به دنیا آمد.
او در عملیات والفجر مقدماتی پنج روز به همراه رزمندگان گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد؛ این شهید والامقام 22 بهمن سال 61 پس از فرستادن رزمندگان باقیمانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.