به گزارش ایرنا، حسن ربانی ارشد روز چهارشنبه در ستاد بازآفرینی شهری همدان افزود: در محلات قدیمی استان سه هزار مسکن فرسوده وجود دارد که تاکنون برای یک هزار و 200 واحد پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها صادر شده است.
وی با بیان اینکه همچنین 700 واحد مسکن یکم در استان احداث شده است اضافه کرد: دولت برای ساخت و ساز در مناطق بازآفرینی یارانه پرداخت می کند و شهرداری‌ها نیز در صدور پروانه تخفیف می‌دهند.
ربانی ارشد گفت: در 2 سال اخیر بیش از 50 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بازآفرینی در استان همدان هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در استان همدان 51 هکتار زمین در محلات بازآفرینی وجود دارد که از این میزان 41 هکتار به راه و شهرسازی تعلق دارد از دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواست زمین و املاکی را که در محلات هدف بازآفرینی دارند، معرفی کنند.
ربانی ارشد خاطرنشان کرد: پنج میلیارد ریال اعتبار نیز برای مباحث فرهنگی محلات بازآفرینی درنظر گرفته شده و هم اکنون در محله خضر همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) مشاور در حال مطالعه است تا تمام نیازهای فرهنگی این محله احصا شود.
گفتنی است؛ مساحت کل بافت فرسوده استان همدان چهار هزار و 507 هکتار است و محدوده‌های هدف بازآفرینی در استان همدان شامل 9 شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن، کبوترآهنگ ، فامنین و بهار هستند که در هر کدام محلات تاریخی، بافت نابسامان میانی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، روستاهای الحاقی و محدوده‌های ناهمگون و بافت‌های تاریخی تعریف شده‌اند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.