به گزارش ایرنا پیکارهای 20 کیلومتر پیاده روی قهرمانی کشور گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بخش بانوان و آقایان با حضور ورزشکارانی از استان های کشور در حالی امروز در حاشیه دریاچه ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که دوندگان همدانی تاریخ ساز شدند.
برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان چهار دونده همدانی توانستند در این ماده سکوهای اول تا چهارم را کسب کنند.
در گذشته همدانی ها سابقه کسب مدال های رنگارنگ پیاده روی را داشتند اما این دوره از مسابقات اولین باری بود که موفق به تصاحب سکوهای اول تا چهارم شدند.
در این رقابت ها دونده های تهرانی، مرکزی، البرزی و خراسانی نتوانستند شکافی در بین چهار دونده همدانی ایجاد کنند و در رده های بعدی قرار گرفتند.

** ساق های طلایی خوش درخشیدند
دبیر هیات دو ومیدانی همدان در این باره گفت: در این دوره از مسابقات و در بخش آقایان حمیدرضا زورآوند از همدان با زمان یک ساعت و 29 دقیقه و 16 ثانیه عنوان قهرمانی را کسب کرد.
مسعود بنوان افزود: همچنین آرمین شاه ملکی دیگر دونده همدانی با زمان یک ساعت و 30 دقیقه و 12 ثانیه دوم شد و علیرضا بختیاری دیگر دونده همدانی نیز با یک ساعت و 36 دقیقه و 54 ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت.
وی یادآور شد: امیرحسین احدی منش از همدان نیز با یک ساعت و 42 دقیقه و 75 صدم ثانیه مکان چهارم را به خود اختصاص داد.
بنوان خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نیز زینب احدی از همدان با زمان 2 ساعت و چهار دقیقه و 11 ثانیه به مدال نقره رسید.

** رکورد جوانان جابجا شد
دبیر هیات دو ومیدانی همدان درخشش دونده های همدانی را فراتر از کسب سکوهای قهرمانی دانست و گفت: در این رقابت ها رکورد رده سنی جوانان نیز شکست.
بنوان افزود: آرمین شاه ملکی علاوه بر اینکه توانست در این دوره از مسابقات پس از زورآوند در جایگاه دوم قرار بگیرد، رکورد کشور در رده سنی جوانان را پنج دقیقه افزایش داد.
وی اضافه کرد: شاه ملکی با وجود اینکه در رده سنی جوانان فعالیت دارد اما در این دوره از مسابقات عملکرد درخشانی را به ثبت رساند و در بین رده های سنی بزرگسالان نیز مدال نقره را به دست آورد.

** 2 شانس آسیایی
حالا با درخشش دوندگان پیاده روی همدان، شانس این استان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر شد.
بنوان در این باره گفت: حمیدرضا زورآوند با کسب قهرمانی این رقابت ها به طور قطع نفر اول تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.
وی اضافه کرد: اما تلاش مجموعه هیات افزایش سهمیه در این بخش است و تلاش می کنیم تا آرمین شاه ملکی نیز عازم مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن شود.
بنوان خاطرنشان کرد: شاه ملکی به نسبت دوره قبل مسابقات عملکرد درخشانی را به ثبت رساند و امیدواریم بتوانیم با متقاعد کردن نظر رئیس فدراسیون دو ومیدانی، امکان حضور این دونده مستعد در مسابقات قهرمانی آسیا را فراهم کنیم.

** همدان، استان برتر در رشته های استقامتی
رئس هیات دو ومیدانی همدان نیز گفت: همدان در رشته ورزشی دو استقامت و نیمه استقامت نمونه کشوری است و از استان های موفق در مدال آوری محسوب می شود.
مرتضی خورشیدی افزود: هم اینک در رشته هایی نظیر پیاده روی، دو صحرانوردی و پرتاب دیسک جزو برترین های کشور به شمار می رویم و قهرمانان ارزنده ای در اختیار داریم.
وی اضافه کرد: این استان به وجود مربیان با دانش و باتجربه افتخار می کند که زمینه ساز پرورش استعدادهای نخبه و مدال آوران قهرمان هستند.
خورشیدی با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در همدان گفت: قهرمانان پیاده روی همدان ماه ها زیر نظر مربیان باتجربه خود در پیست دو ومیدانی شهدای قدس این شهر تمرین کردند.
هم اکنون هفت هزار دونده در رشته های مختلف دو ومیدانی در سطح استان همدان فعالیت دارند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.