حسین قراباغی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همدان تحت عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران قابلیت های گردشگری پرشماری دارد که این شهر را شایسته کسب عنوان شهر گردشگر کرده است.
وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار به ویژه در حوزه گردشگری در همدان گفت: شورا و شهرداری همدان پنجره خدمت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است و طرح های تشویقی بسیار خوبی را نیز تصویب کرده ایم اما سایر دستگاه های اجرایی نیز باید در این مسیر همسو و مشارکت پذیر باشند.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: بسترهای سرمایه گذاری از سوی شورا و شهرداری نیز فراهم شده که می تواند تحول عظیمی را در بخش گردشگری ایجاد کند.
وی افزود: براین اساس باید قابلیت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری همدان فراتر از استان معرفی شود تا سرمایه داران با شناخت کامل از وضعیت موجود، نسبت به حضور در این شهر ترغیب شوند.
قراباغی امکان سرمایه گذاری در پارک 102 هکتاری ولایت منطقه حیدره و 500 هکتار زمین در اراضی شورین همدان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری آماده صدور مجوزهای لازم است.
هم اینک تلاش ها برای تبدیل شدن همدان به شهر گردشگر توسط متولیان گردشگری در حال انجام بوده و رایزنی هایی پیرامون این نامگذاری با سازمان میراث فرهنگی کشور شده است.
همچنین کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان نیز دست بکار شده و طرح «شهر گردشگر» را به کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری پارلمان شهری ارایه داده است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.