حسن اباذری شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت موجود نشان می دهد که در این المپیک با توجه به اینکه مسابقات در سطح هاکی پنج (ترکیبی از هاکی سالنی و چمن) برگزار می شود، می توانیم به مقام برسیم.
اباذری افزود: اردوی مستعدان هاکی کشور که هم اینک با حضور 45 ورزشکار در اصفهان دایر است نیز به همین منظور شکل گرفته و از حالا به فکر پرورش نخبه های هاکی برای حضوری موفق در المپیک 2022 جوانان هستیم.
وی اقدام وزارت ورزش و جوانان در برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را شوک بسیار خوبی در مسیر استعدادیابی و پرورش نخبه ها دانست و گفت: این شوک باعث شد تا برای نخستین بار بتوانیم 31 استان را داشته باشیم.
اباذری خاطرنشان کرد: اگرچه این المپیاد با ایرادهایی نیز مواجه بود اما به قدری عملکرد اجرایی برگزار کنندگان خوب بود که اشکال ها کمتر به چشم آمد.
وی تاکید کرد: فدراسیون هاکی به دنبال فراهم کردن شرایط مشارکت حداکثری استان ها در دوره آینده المپیاد استعدادهای برتر که مردادماه سال 98 برگزار می شود، است.

** فعال سازی مسابقات در تمامی رده های سنی
سرپرست فدراسیون هاکی با اشاره به برگزاری مسابقات هاکی در رده های سنی مختلف گفت: رقابت های هاکی هم اکنون در تمامی رده ها به صورت منظم در حال انجام است.
وی اضافه کرد: هم اکنون مسابقات لیگ دسته یک در ایلام به پایان رسیده و در تدارک دور برگشت و فینال لیگ برتر آقایان هستیم که احتمال زیاد به میزبانی همدان برگزار می شود.
اباذری با بیان اینکه همچنین رایزنی های لازم با شبکه ورزش در حال انجام است تا حداقل چهار الی پنج بازی نیز به صورت مستقیم پخش شود افزود: بازی های امید را نیز در دستور کار داریم.

** اعزام بانوان به اردوی تدارکاتی
اباذری با تاکید بر توجه ویژه به توسعه ورزش هاکی در بین بانوان گفت: سعی داریم تیم ملی بانوان کشورمان را برای برگزاری یک دوره اردوی تدارکاتی و کسب تجربه به یکی از کشورهای همسایه اعزام کنیم.
وی افزود: همچنین برای حضور در مسابقات هاکی قهرمانی آسیا که تیرماه در 2 بخش آقایان و بانوان تایلند برگزار می شود نیز اعلام آمادگی کرده ایم.
سرپرست فدراسیون هاکی خاطرنشان کرد: برای ارتقا سطح دانش مربیان تیم ملی نیز در تدارک برگزاری یک دوره کلاس بین المللی تا پایان سال جاری هستیم.
اباذری با اشاره به اینکه پتانسیل خوبی در هاکی کشور وجود دارد گفت: رشد و ارتقا هاکی کشور مستلزم برنامه ریزی و تمرین منظم و اصولی است.

** شرایط حضور در المپیک 2020 وجود ندارد
سرپرست فدراسیون هاکی با اشاره به اینکه شانسی برای حضور در المپیک 2020 وجود ندارد، گفت: فرآیند انتخابی در این المپیک تغییر یافته و شرایط حضور را نداریم.
وی اضافه کرد: پیش از این حضور در المپیک بر مبنای لیگ جهانی بود اما با تغییر فرایند انتخابی به لیگ حرفه ای، کسب سهمیه دشوارتر نیز شده است.
اباذری خاطرنشان کرد: لیگ حرفه ای 6 ماه در نیمه شمالی کره زمین و 6 ماه در نیمه جنوبی برگزار می شود و برای رسیدن به این لیگ باید رنکینگ بالا داشت.
وی افزود: هم اینک رنکینگ کشورمان در هاکی چمن 65 است اما در هاکی سالن رنکینگ چهارم دنیا را در اختیار داریم.
سرپرست فدراسیون هاکی اظهار داشت: اگر می خواهیم وارد المپیک شویم باید در مسابقات متعدد شرکت کرده و رنکینگ تیمی خود را ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: با توجه به سخت افزارهای موجود مسیر بسیار طولانی برای تحقق این هدف در پیش داریم.
اباذری افزود: با این حال به دنبال فراهم کردن شرایط فعالیت مناسب هاکی چمنی با استفاده از دیدگاه کارشناسان هستیم و به زودی نیز یک چمن آبی رنگ هاکی را از کشورهای همسایه وارد و نصب می کنیم.

** برگزاری همایش هاکی و خانواده
سرپرست فدراسیون هاکی با تاکید بر همگانی شدن این رشته ورزشی در بین خانواده گفت: با اقتباس از همایش های پیاده روی، بر آن شدیم تا همایش هاکی و خانواده را در سطح استان های کشور برگزار کنیم و بر این اساس هر هفته این همایش در یکی از استان های کشور برگزار می شود.
اباذری اضافه کرد: اولویت ما افزایش سطح کمی هاکی در کشور است و سپس نسبت به کیفی سازی برنامه ریزی مدون و مستمر را انجام می دهیم.
سرپرست فدراسیون هاکی خاطرنشان کرد: فرصت اشتباه وجود ندارد و باید با قدرت حرکت روبه جلو را آغاز کنیم.
براساس آمار اعلام شده بین یک هزار و 500 تا 2 هزار هاکی باز به صورت سازمان یافته در سطح کشور فعالیت دارند اما به گفته سرپرست فدراسیون این آمار مطلوب نیست.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.