سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در مسجد قمربنی هاشم (ع) کوی جنت همدان افزود: دشمن به دنبال گرفتن روحیه ایثار و شهادت از جوانان ایران است.
وی اظهار داشت: دشمنان علاوه بر تحریمی که علیه ما ایجاد کردند، با استفاده از رسانه ها به دنبال پشیمان کردن جوانان از نسل گذشته هستند.
شاهرخی با تشریح دستاوردهای امروز ایران گفت: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ما پزشکان عمومی را از هندوستان و پاکستان می آوردیم اما حالا به برکت نظام جمهوری اسلامی، در حوزه درمان پیچیده ترین جراحی های قلب و مغز را توسط متخصصان ایرانی در کشور و همدان انجام می دهیم.
وی ادامه داد: امروز بیماران نقاط مختلف دنیا به ایران می آیند و روند درمان خود را اینجا انجام می دهند.
استاندار همدان تاکید کرد: در همدان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، 79 تخت وجود داشت که حالا این آمار به 185 تخت به ازای هر یک هزار نفر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در حوزه سواد آموزی 37 درصد جمعیت ما با سواد بودند که امروز با افتخار 85 درصد جمعیت با سواد هستند.
شاهرخی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب 1.2 درصد از جمعیت کشور دفترچه بیمه درمانی داشتند افزود: امروز 99 درصد مردم از خدمات دفترچه بیمه بهره می برند.
وی عنوان کرد: آن زمان 15 هزار مشترک تلفن خط ثابت در استان وجود داشت، اما اکنون این تعداد به 61 هزار مشترک افزایش یافته است و به تعداد جمعیت خط تلفن همراه توزیع شده است.
استاندار همدان با اشاره به ساخت 2 خط راه آهن در استان گفت: فرودگاه به شکل دیگری فعال شده و سدهای مختلفی در استان ساخته شده است.
شاهرخی افزود: در کل استان همدان یک تصفیه خانه ناقص وجود داشته است اما امروز به برکت انقلاب اسلامی 12 تصفیه خانه مدرن و به روز داریم.
وی با اشاره به اینکه آن زمان مردم با کپسول و نفت سوخت خود را تامین می کردند اظهار داشت: بزرگترین شبکه گازی دنیا در ایران ایجاد شده است و امروز در همدان نزدیک به 700 هزار مشترک گاز داریم.
استاندار همدان تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که بگوید انقلاب اسلامی هیچگونه کاری انجام نداده است اما نسل جوان باید این عدد و ارقام را بداند.
وی افزود: امروز نسل چهارمی ها همچون نسل اولی ها، دومی ها و سومی ها خود را جانانه نشان داده اند.
شاهرخی گفت: بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی آزادی، حاکمیت سرنوشت مردم بر خودشان و برقراری و تحقق آرمان های دین مبین اسلام است.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد با وجود تمام مشکلات حرکت خود را انجام دادیم تاکید کرد: مفتخریم به اینکه در خیلی از علوم نو، همچون نانو، پزشکی و هسته ای جز کشور های برتر دنیا هستیم.
استاندار همدان با یادآوری اینکه اولویت اول ما در استان توجه به معیشت مردم و اشتغال است و ما از اینکه جوانانی در مقاطع بالا تحصیل کردند اما بنا به دلایلی برای آنها فرصت شغلی نیست ناراحت هستیم.
شاهرخی با بیان اینکه تلاش داریم با حمایت از تولید، بازار کار ایجاد کنیم عنوان کرد: تسهیلات ویژه ای در اختیار توانمندان حوزه تولید قرار می دهیم تا با اشتغالزایی بار سنگین آن کمی سبک شود.
وی با بررسی مشکلات اهالی کوی جنت همدان (پرسی گاز) گفت: 90 درصد مشکلات این منطقه به راحتی قابل حل است؛ از مدیرعامل شرکت برق می خواهیم مشکل روشنایی منطقه سریع تر حل شود.
استاندار همدان ادامه داد: با توجه به بافت قدیمی و سنتی این منطقه از شهرداری می خواهیم متناسب با منطقه خدمات شهری ارایه شود.
شاهرخی از فرماندار همدان خواست طرح پاکسازی منطقه از معتادان متجاهر اجرا شود.
وی ادامه داد: مردم ما کم توقع هستند و بزرگوارانه پای انقلاب ایستاده اند و هر چقدر به این مردم خدمت کنیم کم است.
استاندار همدان خطاب به مردم افزود: این میزها و پست ها در دست ما امانت است و اگر شما مردم نباشید ما هم هیچ جایگاهی نداریم.
کوی جنت (پرسی گاز) در حاشیه شهر همدان قرار دارد و از مناطق محروم شهر محسوب می شود.
در این دیدار که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولان همدان حضور داشتند مشکلات اهالی و وضعیت منطقه بررسی شد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.