فتحعلی محمدزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران همدان افزود: 42 هزار و 700 واحد صنعتی در کشور به ثبت رسیده است که به صورت مستقیم برای 860 هزار تن اشتغالزایی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت بخشی از این واحدها متوقف شده است اظهار داشت: 200 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازگرداندن واحدهای صنعتی غیر فعال به چرخه صنعت کشور در نظر گرفته شده است.
محمدزاده عنوان کرد: 282 شهرک صنعتی در کشور به ثبت رسیده است که 266 شهرک به شرکت های خدماتی واگذار شده اند که این شرکت ها به عنوان شهردار، مدیریت شهرک های صنعتی را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه هشت شهرک صنعتی در همدان به شرکت های خدماتی واگذار شده اند اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد همدان یکی از 9 منطقه ویژه اقتصادی کشور است که زیر پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی مدیریت می شود.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: این منطقه ویژه اقتصادی پس از ارایه و تصویب طرح و همچنین تامین آب و برق مورد نیاز، تا خرداد 1398 آماده واگذاری به واحدهای صنعتی می شود.
وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد یک هزار و 30 هکتار زمین دارد گفت: سه میلیون متر مکعب سهمیه آب، از پساب تصفیه شده فاضلاب همدان برای واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی گرفته شده است و آب قابل آشامیدنی آن نیز از طریق چاه تامین می شود.
محمدزاده با بیان اینکه حمایت از ایجاد شهرک های صنعتی خصوصی یکی از اهداف این سازمان محسوب می شود عنوان کرد: 99 مجوز ساخت شهرک و ناحیه صنعتی صادر شده که 57 مورد آن به مرحله ساخت رسیده است.
وی اظهار داشت: 450 مگاوات از برق شهرک های صنعتی کشور از طریق مولدهای کوچک تامین می شود.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: از ابتدای سال جاری، 16 سرمایه گذار خارجی با سرمایه گذاری 475 میلیون یورو در شهرک های صنعتی کشور سرمایه گذاری کرده اند.
وی با بیان اینکه تورهای صنعتی کمک کننده مدیریت صنایع هستند ادامه داد: از سال 1391 تاکنون سه هزار و 339 تور صنعتی برای مدیران و شاغلان واحدهای صنعتی برگزار شده است.
محمدزاده افزود: 21 کلینیک کسب و کار در شهرک های صنعتی راه اندازی شده است که با عارضه یابی و مشورت، راندمان واحدها را افزایش می دهد.
2087/9904
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.