به گزارش ایرنا معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در این باره گفت: سفر معاون اول رییس جمهوری و معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فرصت مغتنمی برای شهر ملی منبت بود.
باب الله فتحی به ظرفیت های ویژه ملایر در صنعت مبل و منبت اشاره کرد و افزود: پس از بازدید معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از موزه ملایر، وی از شهرک مبل و منبت و کارگاه های فعال این شهر نیز بازدید کرد.
وی بیان کرد: با پیگیری نمایندگان ملایر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی نیز همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به ملایر سفر کرد.
فرماندار ویژه ملایر گفت: در راستای اقدامات کارشناسی برای سرعت بخشی در روند ثبت جهانی مبل و منبت ملایر سفر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به ملایر محقق شد که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد ثبت جهانی منبت ملایر باشیم.
فتحی این سفر را فرصتی طلایی برای صنعتگران حوزه مبل و منبت دانست و گفت: با حمایت ها و کمک های ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات لازم برای جهانی شدن این صنعت را به سرانجام برسانیم.
به گزارش ایرنا، روز سه شنبه در سفر یک روزه «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری به استان همدان، وی در بازدید از شهرک مبل و منبت ملایر قول مساعد داد از ثبت جهانی منبت ملایر حمایت می کند و خواستار پیگیری های لازم از طریق رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.
به همین منظور و برای بررسی قابلیت ها و ظرفیت های مبل و منبت ملایر و شتاب گرفتن روند ثبت جهانی این هنر صنعت، به دعوت نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری، به ملایر سفر کرد.
سال گذشته ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و اقدامات لازم برای ثبت جهانی این هنر صنعت نیز در دست انجام است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.