آئین کلنگ‌زنی سه پروژه آبرسانی روستایی با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور امروز (سه‌شنبه) با حضور در مراسم کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی روستای آورزمان در شهرستان ملایر ضمن اشاره به اینکه احداث 924مجمتع روستایی در قالب تکمیل تعداد مجتمع‌های آبرسانی کشور، وجود دارد، اظهار کرد: براساس اولویت‌های تعیین شده در سازمان برنامه و بودجه، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با پیشنهاد دولت روزهای آتی با موافقت مجلس اعتبارت بیشتری به مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص خواهد یافت.

جانباز عنوان کرد: با توجه به عملکرد دولت تدبیر و امید و در سال‌های اخیر 6 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب‌شرب سالم بهره‌مند شدند و تعداد جمعیت تحت پوشش آب سالم و بهداشتی در بودجه سال 98 ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 75 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردارند، خاطرنشان کرد: البته براساس شاخص‌های بین‌المللی بیش از 90 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر تکمیل مجتمع‌های آبرسانی است، اذعان شد: امیدواریم با تکمیل این مجتمع‌ها تا پایان سال 98 درصد بیشتری از جمعیت روستایی کشور از آب‌شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور همچنین یادآورشد: بر اساس مصوبات مجلس و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال 98 بین 800 هزار تا یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور را به جمعیت تحت پوشش اضافه نماییم.

وی ضمن اشاره به سهم آب و فاضلاب از بودجه سال 98  و بیان این نکته که میانگین تعدادی از شهرستا‌ن‌ها از استان پایین‌تر است، عنوان کرد: سعی ما بر این است در بودجه سال 98 به گونه‌ای عمل نماییم تا میانگین شهرستان به میانگین استان برسد.

 جانباز به ره‌آوردهای سفر خود به استان همدان اشاره کرد و گفت: در این سفر آغاز عملیات اجرایی سه مجتمع آبرسانی روستایی را خواهیم داشت که اعتبار برآورد شده برای این پروژه‌ها حدود 8 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دهه فجر 40 پروژه در کشور هدف‌گذاری شده که این پروژه‌ها شامل تصفیه‌خانه‌های آب‌وفاضلاب و سامانه‌های شیرین‌سازی آب است و سعی بر این است تا در همه نقاط کشور این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

جانباز با بیان اینکه براساس ارزیابی اولیه ما از لایحه بودجه سال 98 و تغییراتی در کمیسیون تلفیق، عنایات لازم به سرفصل‌های آبرسانی و به طور خاص آبرسانی روستایی شده، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بودجه خوبی از محل صندوق توسعه ملی به تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ضمن اشاره به مشکلات شبکه‌های جمع آوری فاضلاب اظهار کرد: هدف در گام نخست تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی است و تلاش می‌شود تا روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت آب شرب برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در 200 روستا کشور هم در بخش ریالی فاضلاب و هم در بخش استفاده از اعتبارات بانک توسه اسلامی هدف‌گذاری‌های لازم انجام  شده  و 75 روستا از محل اعتبارات عمرانی و 111 روستا از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در حال اجرای شبکه‌های فاضلاب روستایی هستند اما به نظر می‌رسد راه زیادی پیش‌روی ما است.

جانباز عنوان کرد: هدفگذاری‌های صحیحی انجام شده به‌گونه‌ای که ابتدا مشکل آب روستاییان مرتفع شود و در گام بعدی مشکلات فاضلاب برطرف شود.

سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مردم یک وظیفه ذاتی است، گفت: امسال نیز همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر؛ 16 پروژه عمرانی قابل افتتاح و 6پروژه عمرانی قابل کلنگ‌زنی از سوی شرکت «آبفار» تقدیم مردم انقلابی استان خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه خوشبختانه در طول سال‌های اخیر؛ شاهد ارتقاء شاخص بهره‌مندی جمعیت‌روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بودیم، عنوان کرد: خوشبختانه جمعیت روستایی تحت پوشش آب آشامیدنی در طول مدت فعالیت؛ از کمتر از 20 درصد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 76/03درصد در وضعیت فعلی رسیده است.

هاشمی همچنین تعداد مشترکین روستایی از ابتدای انقلاب تاکنون نیزیادآور شد: تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی از کمتر از 30 هزار فقره در ابتدای پیروزی انقلاب به 143 هزار در ابتدای دولت یازدهم،146 هزار در ابتدای دولت دوازدهم و 153 هزار فقره در شرایط فعلی رسیده است.

لازم به ذکر است، همزمان با آئین کلنگ‌زنی اجرای شبکه توزیع آب در روستای آورزمان ملایر؛ دوپروژه  آبرسانی به روستای دستجرد شهرستان بهار کلنگ‌زنی و اجرای خط انتقال فاز 2 مجتمع عظیم دره شهرستان کبودراهنگ نیز با برآورد اعتبار7 میلیارد و 900 میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.