علی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این 6 واحد دندانپزشکی نیز راه اندازی شد که با در نظر گرفتن طرح های یاد شده در مجموع 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: آزمایشگاه مرکز بهداشت خدمات جامع سلامت شهرک فرهنگیان نیز در زمینی به مساحت 100 مترمربع با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه با همت خیر ساخته شده که امسال بهره برداری می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن بیان کرد: فرسوده بودن و کمبود تخت برای بستری بیماران، ساخت بیمارستان جدید را به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل کرده بود.
عباسی گفت: پاییز امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 150تختخوابی در این شهرستان آغاز شد.
وی افزود: با توجه به نیازهای مردم شهرستان و مراجعه و اعزام بسیاری از بیماران به همدان، تجهیز بیمارستان ولیعصر(عج) به دستگاه سی تی اسکن از نیازهای اساسی شهروندان بود که این واحد در زمینی به مساحت500 مترمربع در داخل محوطه بیمارستان 150 تختخوابی ساخته شده است.
عباسی ادامه داد: ساختمان سی تی اسکن بیمارستان ولیعصر(عج) رزن با 90 درصد پیشرفت در حال اجرا است و در آینده نزدیک شاهد استقرار دستگاه سی تی اسکن در این بیمارستان خواهیم بود.
وی گفت: پوشش 100 درصدی مشاوره هنگام ازدواج و پوشش 100 درصدی واکسیناسیون در سطح شهرستان از دیگر اقدام های شاخص بهداشت و درمان رزن است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن افزود: واحد بهداشت محیط حرفه ای این شهرستان موفق به کسب رتبه دوم استانی شده است.
عباسی اضافه کرد: چهار هزار و 500 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و سامانه آبرسانی در سطح شهرستان از ابتدای سال تاکنون توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در ایام نوروز نیز بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در خارج از ساعات اداری شدت گرفته و حتی گشت شبانه صورت می پذیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن گفت: هرچند متولی سلامت، شبکه بهداشت و درمان است اما این امر بدون کمک و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.
عباسی افزود: برای رسیدن به این هدف، جلب مشارکت مردمی کانون سلامت محلات امسال در محل حسینیه سید الشهدا راه اندازی شد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت های شاخص بهداشت و درمان رزن به صفر رساندن مرگ و میر مادران باردار برای هشتمین سال متوالی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رزن افزود: ارایه خدمات حمایتی و مراقبتی از زنان باردار به ویژه پرخطر در راستای کاهش شاخص مرگ و میر مادران باردار و صفر بودن شاخص مرگ و میر مادران از سال 89 تاکنون موثر بوده است.
عباسی همچنین از انجام بیش از490 مورد ماموریت توسط فوریت های پزشکی در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: 58 درصد ماموریت های اورژانس رزن جاده ای، 24 درصد شهری و 18 درصد ماموریت ها بین مراکز درمانی بوده اند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.