به گزارش ایرنا، سردار مهدی ظفری روز جمعه در دومین همایش مدافعان حرم، زمینه سازان ظهور در شهرستان ملایر افزود: شهدا برای حفظ نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند و راه نورانی آنها همچنان پرفروغ است.
وی خاطرنشان کرد: از سخنان و درد دل های همسران و خانواده های شهدا پیداست که آنان با وجود از دست دادن عزیزان خود، همچنان نگران فرهنگ جامعه هستند و گویی شهدا از قبل بنای این را داشته اند که شهید تعلق گیرند.
سردار ظفری به رشادت های شهدا برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تمامی انقلاب های دنیا متفاوت است و به خاطر این شاخصه مهم مسیر سختی را در پیش دارد.
وی با تشریح چگونگی جنگ های جهانی اول و دوم و بر جای ماندن بیش از 100 میلیون کشته در صحنه های نبرد گفت: نتیجه جنگ جهانی دوم، جنگ سرد یعنی تقسیم دنیا به 2 ابرقدرت شرق و غرب است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان اظهار داشت: پس از آن همه دنیا با نظام نوپای ما وارد جنگ شد و سناریوی جنگ هشت ساله علیه ایران رقم خورد، به نوعی جنگ جهانی بود و در این قضیه شکی نداریم.
سردار ظفری ادامه داد: زمانیکه هنوز ساختارهای دولت و نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود، همه دنیا با ما وارد جنگ شدند، اما انقلاب اسلامی ایران با عظمت راه خود را پیدا کرد و در دوره گذار عظمت پیدا کرد و به ثمر نشست.
وی با اشاره به مدیریت راهبردی امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب تاکید کرد: امروز نسل جوان ما باید اندیشه های امام خمینی(ره) را مطالعه کند و همانند افکار نورانی بنیانگذار انقلاب اسلامی دشمن را پوشالی و حقیر بداند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با اشاره به وجود نگاه های متفاوت به انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی شاکله، بنیان و اساس حکومت جهانی به عنوان یکی از ویژگی های جامعه توحیدی است.
سردار ظفری وجود افراد عاشقی همچون شهدا و شهدای مدافع حرم را از شاخصه های جامعه توحیدی دانست و افزود: پیام شهدا این است که فداکار باشیم و دعوای خودی را در جامعه کنار بگذاریم و راه را برای دشمن ببندیم.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه جانبه درگیر مشکلات اقتصادی هستیم، تضعیف هر سیستمی، تضعیف جمهوری اسلامی است و هر مسئولی در هر جایگاهی نباید تفکر بسیجی را کوچک بشمارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان تاکید کرد: انسجام مد نظر رهبر معظم انقلاب باید حفظ شود و سرگرم حزب، گروه و جریان نباشیم.
سردار ظفری با اشاره با تحریم های اقتصادی آمریکا اظهار داشت: قصد و نیت تحریم اقتصادی دشمن، تحریم وحدت، انسجام و یکپارچگی است و می خواهد به جای آن فقر را جایگزین کند.
وی با تاکید بر اینکه ما امت واحده هستیم و نباید گفتمان سیاسی را جایگزین گفتمان دینی و انقلابی کنیم ادامه داد: در این مسیر باید پیرو شهدا باشیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان تبلیغ و شعار و گفتمان سازی را 2 روش برای جریان سازی یک فرهنگ برشمرد و گفت: در حوزه فرهنگ نباید مرز بندی کنیم و خط بکشیم.
سردار ظفری بیان کرد: حکومت جهانی دل، ایده و چشم جهانی می خواهد و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب هدف نهایی همه ما باید در راستای تشکیل حکومت جهانی باشد.
وی با تاکید بر اینکه شهدا در هیچ زمینه ای نباید به ابزار تبدیل شود و همواره با شهدا احساس نیاز کنیم گفت: امروز هر کدام از ما باید در حکم یک شهید زنده و قهرمان باشیم و تقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
سردار ظفری گفت: در انقلاب اسلامی نباید تماشاچی داشته باشیم و این قهرمانی ها باید شکل گیرد و همه پای کار باشیم.
وی با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان ملایر سابقه بسیار خوب و درخشانی در دوران انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از مرزهای کشور دارند و خط نورانی آنها همچنان امتداد دارد تاکید کرد: ملایر نقطه زیبایی از جغرافیای ایران است که اگر این نقطه را از نقشه جدا کنیم، شاید دچار نقصان شود.
به گزارش ایرنا، در این همایش خانواده شهید مدافع حرم شهید «مصطفی نبی لو» از شهر قم و خانواده های شهدای مدافع حرم در شهرستان ملایر حضور داشتند.
شهرستان ملایر یکهزار و 100 شهید والامقام و سه شهید مدافع حرم شهیدان «حاج حیدر ابراهیم خانی»، «محسن فانوسی» و «سعید شاملو» را تقدیم انقلاب کرده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.