به گزارش ایرنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با گرامی داشت ایام فاطمیه و فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مگر ممکن است چهل کشور قدرتمند در طول هشت سال دوران دفاع مقدس، صدام را حمایت کنند و تمامی سلاح های روز جهان را در اختیار او بگذارند اما در نهایت انقلاب نوپای ما پیروز شود؟ این میسر نمی شد چرا که خدا پشت انقلاب ما بود.
وی اظهار داشت: در جهان تمام انقلاب ها همچون انقلاب های کارگری، سوسیالیستی و سرمایه داری با انقلاب الهی ما متفاوت است.
آیت الله محمدی خاطرنشان کرد: برخی انقلاب ما را انقلاب روحانی نامیدند، این درست است، چرا که روحانیت در مسیر الهیت حرکت می کند.
وی عنوان کرد: بیشتر کارگزاران شاه از بهایی ها بودند و از بیخ و ریشه تلاش داشتند تفکرات و اعتقادات مردم را تغییر دهند.
امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه ونزوئلا یک رئیس جمهوری قانونی دارد و آمریکا برای تصاحب نفت آن نمی تواند دولت ونزوئلا را تغییر دهد تاکید کرد: مستشاران آمریکایی پیش از انقلاب، کشور ما را در دست داشتند و تا دندان مسلح بودند اما به خواست خدا و حمایت های حجت خدا این انقلاب به بار نشست.
وی اضافه کرد: نمونه هایی همچون جریان طوفان شن در صحرای طبس نشان از الهی بودن انقلاب ما دارد.
آیت الله محمدی بیان کرد: درست است برخی مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما گرانی ماست و لبنیات و دیگر مواد غذایی در برابر انقلابی به این بزرگی، ناچیز است.
خطیب جمعه شهر همدان عنوان کرد: معجزه های انقلاب یک، 2 و 10 معجزه نیست، بلکه امداد های غیبی برای پیشبرد این انقلاب بی شمار است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: برخی از دشمنان و منافق ها می گفتند انقلاب اسلامی 6 ماه دیگر سقوط می کند، اما به کوری چشم آنها امسال چهلمین سالگرد این انقلاب را جشن می گیریم.
وی افزود: این انقلاب عصاره و چکیده تمام خواسته های نسل شیعه است و ما باید خدا را شکر کنیم که زیر این آسمان دین حق را به ما داد و باید از خدا بخواهیم در تحقق تکایف خود ما را یاری کند.
آیت الله محمدی تاکید کرد: برخی از کشورهایی همچون افغانستان، بحرین، پاکستان، عراق، لیبی، مصر و تونس با اینکه اطراف ما هستند چیزی ندارند و کشورشان جز ویرانه ای بیش نیست.
وی با اشاره به اینکه مردم در روز 12 بهمن 57 نگران ترور و هدف قرار گرفتن هواپیمای امام خمینی (ره) بودند افزود: یکی از معجزه های انقلاب انتقال صحیح و سالم امام خمینی (ره) از پاریس به کشور بود.
خطیب جمعه همدان عنوان کرد: فاطمیه با انقلاب ما گره خورده است و باید پیام مادرمان حضرت زهرا (س) را به دنیا برسانیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن جهت تغییر تفکر مردم تلاش می کند افزود: معیشت مردم بسیار مهم است و مسئولان باید دغدغه جامعه را در این خصوص برطرف کنند.
آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در 22 نقطه از استان همدان برگزار می شود.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.