به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و پشتوانه مردمی مقابل رژیم طاغوت ایستاد و عَلَم مقابله با سردمداران طاغوت را در دنیا در دست گرفت.
وی گرفتن استقلال ایران را بزرگترین هدف دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی تحت عنوان «توسعه پایدار» به دنبال این هستند تا ایران را در زیر مجموعه خود قرار دهند.
امام جمعه ملایر سند 2030 را نمونه این وابستگی فرهنگی به بیگانگان ارزیابی و بیان کرد: با وجود دارا بودن آموزه های غنی دینی و فرهنگی شایسته نیست ایران وابستگی پیدا کند و مسئولان باید به جد مراقب باشند.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به دشمنی های آمریکا طی 40 سال از عمر انقلاب، اطمینان نکردن به آمریکا و اروپا را حاصل تجربه چهل ساله دانست و با اشاره به ایجاد کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران خاطرنشان کرد: مسئولان مراقب باشند فریب دشمن را نخورند و همواره راه مقاومت را ادامه دهند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس ما هشت ساله نیست، بلکه دفاع مقدس ما چهل ساله است و در طول چهار دهه این همه پیشرفت و افتخار را کسب کردیم و باید همچنان این دفاع را بویژه در مقابله با تحریم های اقتصادی دشمن ادامه دهیم.
خطیب جمعه ملایر همچنین به 17 بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 66 به دستور امام خمینی(ره) و عقب نشینی آمریکا از خلیج فارس اشاره کرد و گفت: فردا روز تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام برای لایحه اف.ای.تی.اف (FATF) است و باید به گونه ای تصمیم گیری شود که آمریکا مانند سال 66 عقب نشینی کند.
حجت الاسلام برقراری اعلام گزینه های روی میز از سوی جبهه مقاومت، برگشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی به ایران و اقتدار و عظمت ایران در منطقه و دنیا را حاصل مقاومت و قدرت نرم فرامنطقه ای ایران اسلامی دانست.
وی ادامه داد: اگر امروز آمریکا اعتراف می کند که قطع کردن دست ایران از سوریه، عراق و کشورهای همسایه نشدنی است، این نتیجه مقاومت است.
حجت الاسلام برقراری خواستار حضور پرشور و حداکثری مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن شد و اظهار داشت: اگر مردم بخواهند تسویه حسابی با احزاب و گروه ها داشته و در راهپیمایی 22 بهمن حضوری کمرنگ داشته باشند، به طور قطع موجب سوء استفاده دشمنان می شود.
وی همچنین به شرایط کنونی کشور ونزوئلا اشاره و آن را حاصل مداخله آمریکا و تلاش برای ایجاد دودستگی و تفرقه در بین مردم، خرابکاری در بازار و ایجاد نارضایتی، کاهش شدید ارزش پول، افزایش فشارهای اقتصادی، تهدید مداخله نظامی و زمینه سازی برای دخالت بین المللی از سوی کشورهای دیگر در این کشور عنوان کرد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.