به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سعید شاهرخی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از 2 هزار و 200 مین واحد مسکونی بازسازی شده روستای سرپل ذهاب افزود: این منطقه به عنوان یکی از مناطق ارزشمند که در تاریخ انقلاب اسلامی نقش عمده و اساسی داشته است، بشمار می رود.
وی با بیان اینکه حمیت، وطن دوستی، نوع دوستی و فداکاری مردم ایران، رمز پیروزی انقلاب بود، ادامه داد: مردم این منطقه نقش اررزشمندی در انقلاب و صیانت از مرزهای کشور ایران داشتند و همیشه این ارزش، حمیت و جدیت برای آحاد مردم ایران ارزشمند بوده است.
وی با اشاره دوران پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی که امام راحل علیه رژیم ستم شاهی قیام کردند، وحدت، هماهنگی و همدلی مردم انقلاب را به پیروزی رساند.
استاندار همدان ادامه داد: در طول چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، بحران های مختلفی در کشور داشتیم و توطئه هایی که دشمنان در کشور به وجود آوردند را با حضور مردم پشت سر گذاشته ایم.
شاهرخی بیان کرد: در راس از خود گذشتگی مدافعان مرزها، مردم این منطقه بودند که مرزها را به درستی و به زیباترین وجه با جانفشانی حفاظت کردند.
وی با اشاره به اینکه حادثه زلزله سال گذشته همه ملت ایران را دردمند و غمگین کرد، اظهار داشت: در آن اتفاق ناگوار همه ملت ایران احساس مسئولیت کرده و همه همدردی کردند و با مرزنشینان و مردمان عزیزی که در تاریخ جایگاه برجسته ای در کشور دارند، برای کمک شتافتند.
استاندار همدان تاکید کرد: مقاومت و روحیه بالای مردم منطقه بسترساز شد تا بعد از گذشت چندین ماه شاهد به ثمر نشستن اقداماتی باشیم که بسیار ارزشمند است و امروز شاهد افتتاح گوشه ای از این اقدامات هستیم.
شاهرخی ادامه داد: نقطه بارزی که در کشور و بین ملت ما وجود دارد نوع دوستی، همکاری و محبتی است که بین اقوام مختلف در نقاط مختف کشور وجود دارد که در جریان این زلزله ارزش های یاد شه به نمایش درآمد.
استاندار همدان اظهار داشت: در این عرصه صحنه های بی بدیلی در خدمت رسانی به مردم و فداکاری نسبت به هم نوع شاهد بودیم که لیاقت و شایستگی مردم هم همین است.
وی تاکید کرد: این نوع دوستی به واسطه خدمات ارزشمند مرز نشینان به کشور و حضور مقتدرانه آنها در دوران دفاع مقدس به وجود آمده و باعث شده است که همه مردم دلشان را در گرو رفع مسایل و مشکلات این منطقه بگذارند.
گفتنی است بر اثر حادثه زلزله سال گذشته و تخریب مساکن روستایی عملیات بازسازی 84 روستای سر پل ذهاب به بنیاد مسکن همدان به عنوان استان معین سپرده شد.
در آن اتفاق بیش از هشت هزار و 100 فقره واحد در آنها شناسایی شد که از این تعداد هفت هزار و 500 واحد شرایط استفاده از تسهیلات احداثی و تعمیری را داشتند.
از این تعداد چهار هزار و 300 واحد تعمیری شناسایی شد که تا امروز برای چهار هزار و 300 واحد تسهیلات پرداخت شده که با نظارت مجموعه ستاد معین تعمیرات آنها به اتمام رسیده است.
در کنار آن سه هزار و 200 واحد به عنوان واحدهای احداثی مورد ارزیابی قرار گرفت که سه هزار و 100 واحد با عقد قرارداد بانکی به سیستم بانکی معرفی شدند و بیش از 2 هزار و 750 واحد مبادرت به پی کنی کردند.
از این تعداد 2 هزار و 600 واحد عملیات اجرای سقف و سفت کاری آن به اتمام رسیده و 2 هزار و 200 واحد به طور کامل به اتمام رسیده و 2 هزار و 200 مین واحد احداثی افتتاح شد.
بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به هفت هزار و 500 واحد اختصاص یافت و به طور نسبی بیش از 400 میلیارد ریال مبتنی بر بازسازی هفت هزار و 500 واحد از آورده مردم به تسهیلات بانکی اضافه شد.
گفتنی است شهرستان سرپل ذهاب با بیش از 85 هزار تن جمعیت دارای 167 روستا با جمعیت 39 هزار نفر است که عملیات بازسازی مساکن 84 روستای آن به همدان سپرده شده است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.