به گزارش ایرنا باب الله فتحی عصر چهارشنبه در یادواره شهدای انقلاب ملایر در هنرستان فضیلت این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای انقلاب این شهرستان افزود: شهدا جان‌ عزیز خود را برای به ثمر نشستن انقلاب فدا کردند.
وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم ادامه ‌دهنده راه شهدا باشیم اظهار داشت: با گذشت چهل سال از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم ما همچنان بر آرمان ‌ها و اهداف انقلاب و امام راحل ایستاده‌اند.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: برای به ثمر نشستن این انقلاب هزاران تن از بهترین جوانان این مرز و بوم به شهادت رسیدند و به برکت خون شهدا امروز انقلاب اسلامی به درختی تنومند و استوار تبدیل شده است.
فتحی بیان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کشور، ملت ایران همچنان روی آرمان‌ های انقلاب ایستاده‌اند و از اهداف خود در این مسیر هرگز کوتاه نمی آیند.
وی با بیان اینکه جوانان ما همانند دوران انقلاب در طول هشت سال دفاع مقدس با الگو قرار دادن قیام اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل دشمنان ایستادند گفت: باید راه شهدا را ادامه دهیم و پیام آنها را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.
معاون استاندار همدان با اشاره به موفقیت های نظام در عرصه های مختلف انقلاب افزود: در شرایط کنونی که دشمنان جنگ تمام‌ عیار اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته‌ اند، با درایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیز از این گردنه سخت با موفقیت عبور می کنیم.
فتحی یادآور شد: در فجر فاطمی امسال 149 طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار چهار هزارو 330 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

** دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم از انقلاب است
امام جمعه ملایر نیز گفت: شهدا حاصل تربیت خانواده هایی هستند که در اوج اعتقادهای دینی و باورهای اخلاقی بوده اند.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری خانواده را یکی از مقدسات دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی با خون شهدا و رهبری امام راحل شکل گرفت و مهمترین دستاورد آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: دشمن با بزرگ کردن مشکلات کشور به دنبال دلسرد کردن نسل جوان نسبت به نظام و انقلاب است که وظیفه مهم مسئولان تبیین خدمات این نظام برای مردم است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز یادآور شد: شهدا در دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم برای دفاع از مرزهای کشور جان خود را نثار کردند تا امروز ما در کمال آرامش زندگی کنیم.
هادی سلگی ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر تاکید کرد: دانش آموزان علاوه بر یادگیری مباحث علمی باید رشد تربیتی و اخلاقی لازم را بدست آوردند تا به همان حیات طیبه ای که در تعلیم و تربیت تعریف شده است، دست یابند.
وی شهدا را بهترین الگو برای دانش آموزان دانست و گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه های متنوعی برای برگزاری در سطح مدارس این شهرستان با همکاری معلمان و دانش آموزان تدوین شده است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: با توجه به نامگذاری شعار امسال در دهه فجر با عنوان «افتخار به گذشته و امید به آینده»، برنامه های ما با نواختن زنگ انقلاب در روز سیزده بهمن ماه آغاز می شود.
سلگی برگزاری گفتمان های انقلاب اسلامی، جشن چهل سالگی انقلاب در مدارس، دیدار با خانواده های شهدا، یادواره شهدا، مسابقات ورزشی، هنری و علمی، بازدید از مراکز صنعتی، عطر افشانی قبور شهدا، حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در نماز جمعه با حضور دانش آموزان و فرهنگیان را از جمله برنامه های فجر فاطمی برشمرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر یک هزارو 100 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 12 شهید در دوران انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شده اند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.