به گزارش ایرنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز یکشنبه در جمع مدیران اجرایی در کلاس اخلاق بیان کرد: در دانشگاه های جهان هزاران رشته تدریس می شود اما در میان تمامی رشته های علمی، جای عقل گرایی خالی است.
وی با بیان اینکه مراکز علمی تنها محل دانش افزایی شده اند اما عقل گرایی یاد نمی دهد، افزود: در حوزه های علمیه نیز دین را تدریس می کنند اما به مقوله یاد شده بی توجهی می شود، بنابراین خروجی دانشگاه و حوزه علمیه یکسان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در حوزه علمیه به طلبه علم، نحوه خواندن نماز و دیگر واجبات و مستحبات یاد داده می شود در حالیکه بگفته دین «هر کس روزانه یک هزار رکعت نماز بخواند اما عقل نداشته باشد در جهل است».
آیت الله طه محمدی گفت: طبق فرموده امیرالمومنین علی (ع) هر دانش و علمی که عقل آن را جهت ندهد آن علم، جهل است.
وی بیان کرد: دنیای کنونی منهی عقل است چرا که در صورت حاکم بودن عقل وضعیت جهان اینگونه نبود و شاهدیم با وجود این همه پیشرفت علمی اما جنگ و خونریزی رواج دارد.
امام جمعه همدان افزود: بشر برای استخراج نفت هزاران متر زمین را حفر می کند اما عده ای از زمان تولید تا مرگ از عقل بهره نمی برند.
آیت الله طه محمدی اضافه کرد: به طور حتم هر جا دیدید که در انجام کارها لنگ می زنیم بدانید که از عقل یا افراد عاقل برای پیشبرد کار استفاده نکرده ایم.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.