به گزارش ایرنا، تیم های ایران و ژاپن در شرایطی فردا بازی فینال گونه مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا را برگزار می کنند که بازتاب های خبری نشان از استرس خفیف سامورایی ها نسبت به شاگردان جاه طلب کارلوس کی روش سرمربی تیم فوتبال ایران دارد.
تیمی که سرشار از انگیزه قهرمانی، تشنه برد در هر بازی است و میل هجومی همراه با دفاع از منطقه تیم مقابل، حریفان را تا به اینجای مسابقات زمین گیر کرده است.
تیم تحت هدایت کی روش در جام هفدهم متفاوت از جام جهانی روسیه ظاهر شده و هرگز شاهد تاکتیکی متکی بر بازی تدافعی و دل بستن به ضدحملات نبودیم.
در واقع ملی پوشان کشورمان تا این مرحله از مسابقات هرگز به بازی تدافعی نپرداختند و تفکر کی روش برابر حریفان مبتنی بر پرس شدید، توپ ربایی عناصر هجومی و وادار به اشتباه کردن مدافعان برای رسیدن به برتری بود.
همین شیوه بازی تهاجمی البته با شناور بودن ترکیب تیم ملی در هر مسابقه با تغییرات اعمال شده در مهره چینی نفرات باعث شد تا حریفان نتوانند به فرصت گلزنی برسند.
کی روش تیمی را آماده حضور در جام هفدهم کرده که به صورت پلکانی و براساس کیفیت بازی ها نقش آفرینی کرده و به خوبی می داند این بار مقابل ژاپنی ها با چه نفراتی در زمین می تواند ثمربخش باشد.
سرمربی پرتغالی کشورمان به طور قطع می داند بازی با ژاپن اگرچه ماکت تقویت شده ای از چین فرض می شود، اما فراتر از دیدارهای قبلی است که کشورمان می توانست با خیال آسوده به جلو پیش رفته و دل نگران حملات حریف نباشد.
با این حال تشنگی بازیکنان کشورمان بر پیروزی و رسیدن به جام زرین هفدهم پس از 43 سال حسرت و شخصیت سازی کی روش از شاگردانش به عنوان تیمی مدعی و از پیش قهرمان سبب شده تا انگیزه مضاعف برای برتری مقابل سامورایی های شرق نشین قاره کهن داشته باشند.
هر چند سیاست اعلام شده سران فوتبال ژاپن پوست اندازی در این جام و میدان دادن به جوانان خود صرف آینده نگر و ساختن تیمی برای جام جهانی 2022 است منتهی این نگرش هوشمندانه آنها نباید مبنایی بر ضعیف بودن آنها تلقی شود.
کی روش به خوبی می داند که ژاپنی ها تا این مرحله از رقابت ها اگرچه قدرت و توان ارایه شده در جام جهانی روسیه را در این آوردگاه آسیایی به منصه ظهور نگذاشته اند اما همچنان خطرآفرین و زهردار هستند.
با این اوصاف شاگردان او نباید اسیر غرور کاذب و تفکر از پیش برنده بودن را در خود داشته باشند چرا که غفلت از تیمی که خود را بی ادعا و جام ملت های آسیا را مقدمه ای برای تجربه اندوزی و آماده سازی جهت حضور در المپیک و جام جهانی آینده می داند، خطرآفرین است.
امروز میلیون ها ایرانی از تیم تحت هدایت کی روش، صعود به فینال مسابقات جام ملت های آسیا را مطالبه می کنند و بی صبرانه در انتظار قدرتنمایی یوزهای رکوردشکن کشورمان برابر سامورایی ها هستند.
بدون تردید حق ایرانیان فوتبالدوست است که از تیم تحت هدایت کی روش که تا به اینجای مسابقات گل پذیر نبوده، مالک مطلق توپ و میدان در بازی ها بوده، با 80 شوت به سمت دروازه حریفان و 27 شوت در چارچوب، رکورد جالب را در خط دفاعی و حمله بین تیم های راه یافته در نیمه نهایی داشته، بازی تماشاگرپسند و پیروزی دلچسب در این بازی را داشته باشند.
به امید درخشش ستاره های پرفروغ تیم ملی فوتبال کشورمان.
خبرنگار ایرنا
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.