علی اکبر سپهری وفا روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا مدعی شد که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی مکلف به تامین دام زنده مورد نیاز قصابان با نرخ هر کیلوگرم 590 هزار ریال شد.
وی با بیان اینکه روزانه 250 تا 280 راس گوسفند در همدان کشتار می شود، اظهار داشت: یکم بهمن در نخستین روز پس از جلسه ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی 73 راس و در روز دوم 80 راس گوسفند مورد نیاز ما را تامین کرد.
به گفته رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان، حدود 35 درصد دام مورد نیاز توسط اتحادیه تامین می شد اما در روز سوم مسئولان جهاد کشاورزی و میدان دام نسبت به تهیه دام مورد نیاز و پرداخت زیان ناشی از آن، ابراز ناتوانی کردند.
شپهری وفا گفت: این موضوع در مکاتبه ای به مسئولان و نهادهای مربوطه اطلاع رسانی و عنوان شد با توجه به تامین نشدن دام مورد نیاز، قصابان قادر نیستند که گوشت را هر کیلوگرم 750 هزار ریال عرضه کنند.
وی اضافه کرد: هم اینک گوسفند زنده به جای نرخ مصوب 590 هزار ریال مصوب، کیلویی 740 هزار ریال در اختیار اتحادیه قرار می گیرد بنابراین نمی توان انتظار داشت قصاب گوشت را کیلویی 750 هزار ریال به دست مشتری برساند.
رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان بیان کرد: عرضه گوشت هر کیلوگرم 750 هزار ریال منطقی و قابل قبول نیست و قصابان توان پرداخت این همه ضرر و زیان را ندارند.
سپهری وفا تاکید کرد: ارزان شدن قیمت گوشت و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم مستلزم جلوگیری از خروج دام از استان همدان است.
به گفته وی نرخ گوشت بازار با توجه به رقم ریالی دام زنده و در نظر گرفتن 35 درصد دور ریز دام محاسبه می شود که با رقم فعلی باید گوشت را هر یک کیلوگرم 950 هزار ریال عرضه کرد.
رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان اظهار داشت: ذبح هر یک راس گوسفند برای 13 تن شامل افرادی همچون باسکول دار، روده ای، پوستی، جگرکی، قصاب و دباغ اشتغال ایجاد می کند.
سپهری وفا ادامه داد: 580 تن در این بخش مشغول به فعالیت هستند که شامل 300 نیرو در داخل کشتارگاه و 280 تن در صنف قصابان است.
به گفته رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان، کشتار و مصرف روزانه شهر همدان 12 تن گوشت گوسفند و 6 تن گوشت گاو است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.