محمد مهدی شهیدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نیروگاه ها هرکدام با ظرفیت هفت مگا وات وارد مدار می شوند و تعداد نیروگاه های خورشیدی تولید برق را به 10 نیروگاه می رسانند.
وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این چهار نیروگاه ظرفیت نیروگاه های خورشیدی استان به 70 مگا وات افزایش می یابد، اظهار داشت: این نیروگاه ها با سرمایه گذاری 7.5 میلیون یورویی بخش خارجی در شهرهای کبودرآهنگ، فامنین و قهاوند قرار دارند.
شهیدی اضافه کرد: از سال 95 تا کنون نیز 11.8 مگاوات توسط نیروگاه های سی.اچ.بی (CHB = تولید همزمان برق و گرما) وارد مدار توزیع برق استان شده است.
وی ادامه داد: با تشویق های شرکت توزیع برق استان برای راه اندازی مولدهای برق خورشیدی پنج کیلو واتی، توسط مشترکان خانگی، 380 کیلو وات وارد مدار مصارف خانگی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: پیش بینی می شود ظرفیت مولد های برق خورشیدی خانگی، تا پایان سال 97 به 559 کیلو وات افزایش یابد.

** مطالعات ساخت نیروگاه بادی انجام شد
وی تاکید کرد: در مطالعات صورت گرفته، سه شهرستان تویسرکان، اسدآباد و ملایر با سرعت باد 7.5 متر برثانیه، مستعد ساخت و راه اندازی نیروگاه بادی هستند.
شهیدی افزود: نیروگاه بادی پنج مگاواتی اسدآباد به عنوان نخستین نیروگاه بادی استان در حال ساخت است و در حال حاضر به دلیل مشکلات بخش خصوصی ناتمام باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از کنتورهای طرح فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) اظهار داشت: در حال حاضر هشت هزار و 700 کنتور فهام برای مشترک های بخش صنعتی و کشاورزی نصب شده است که در برنامه بلند مدت این نوع کنتور برای تمامی مشترک های استان نصب می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: 38 درصد از انرژی برق تولیدی در بخش کشاورزی و 11 درصد در بخش صنعت استان مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه 10.5 درصد از برق استان تلف می شود، افزود: بخش عمده ای از این اتلاف، به انشعاب های غیر مجاز مربوط می شود که پیش بینی می کنیم این میزان اتلاف تا پایان سال به 10.2 درصد کاهش یابد.
شهیدی با بیان اینکه در پیک مصرف فصل تابستان، یک سوم انرژی برق، توسط وسایل سرمایشی مصرف می شد، اضافه کرد: از مردم درخواست داریم تا از لوازم برقی کم مصرف و با بازدهی بالا استفاده کنند.
وی تاکید کرد: از ابتدای امسال 83 طرح در 10 واحد اجرایی استان با اعتبار 534 میلیارد ریال اجرا شده است.

**دستگاه های اجرایی بیشترین بدهی را دارند
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان عنوان کرد: مشترک های برق استان، بیش از هزار میلیارد ریال به شرکت توزیع برق بدهکار هستند که از این میزان 450 میلیارد ریال متعلق به دستگاه های دولتی و 300 میلیارد ریال نیز متعلق به مشترکان روستایی است.
وی با اشاره به اینکه 65 درصد از انرژی برق توسط بخش خصوصی تولید می شود، بیان کرد: نیروگاه شهید مفتح به عنوان یکی از 14 نیروگاه بخش دولتی کشور، با تجهیزات مناسب، نقش مهمی در تولید انرژی برق دارد.
شهیدی اضافه کرد: مردم همدان به صورت میانگین در هر ساعت نزدیک به سه میلیارد و 200 میلیون کیلو وات برق مصرف می کنند که 1.3 درصد از سهم کشور را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: با تبدیل شبکه های برق شعاعی به شبکه های رینگی (بسته) میزان خاموشی ها کاهش یافته و تداوم برق رسانی با مشترک ها افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، 100 درصد از جمعیت شهری و روستایی همدان در قالب 722 هزار مشترک از نعمت برق برخوردار هستند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.