به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز چهارشنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مبلمان و خوشه مبل و منبت ملایر افزود: اگر مشکل واردات چوب حل نشود، تهدیدی جدی برای این صنعت است و حاضریم در این زمینه جلسه های ویژه و چند جانبه را در تهران برگزار کنیم.
وی با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی مبلمان ملایر تاکید کرد: تحریم های آمریکا در این شهرک به گِل نشسته است و شاهد فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و توسعه روز افزون این شهرک هستیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه به شدت نیاز به توسعه اشتغال در کشور داریم، در عین حال توجه ویژه به ظرفیت های منطقه ای و توسعه صنایع خرد و کوچک را مورد تاکید قرار داد و آن را راهکاری مهم برای برون رفت از معضل بیکاری برشمرد.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: این در حالیست که برای ایجاد یک واحد صنایع کوچک حدود 200 میلیون ریال تسهیلات نیاز است و این بهترین فرصت برای ایجاد شغل به ویژه در حوزه صنایع دستی در کشور به شمار می رود.
وی گفت: به تازگی در نشستی با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیرامون حل مشکل واردات چوب و تامین مواد اولیه برای صنعت مبل و منبت ملایر، مقرر شد اقدامات لازم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای حل این مشکل انجام شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات چوب آفت زده به تازگی مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: می توان با قرنطینه کردن چوب های وارداتی این مشکل را حل کرد.
حجت الاسلام آزادیخواه همچنین تنوع در تولید محصولات مبلمان منبت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما در ملایر رنگین کمان متنوعی در شهرک‌ های صنعتی همچون صنایع غذایی، صنایع دستی، صنعت و سایر بخش ها داریم که در سایر نقاط کشور کمتر این تنوع دیده شده و این امر برگرفته از ظرفیت های منطقه ای است.
وی شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد را یکی از شهرک های فعال و در حال رشد و توسعه دانست و بیان کرد: حدود 70 واحد نمایشگاهی در این شهرک ایجاد شده و تعدادی زیادی از آنها از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و روند اخذ تسهیلات برای دیگر واحدها نیز باید آسان سازی شود.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیش از 42 هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد شده است که به طور قطع سهم ملایر از این میزان اشتغال بیش از هشت هزار تن است.

** طراحی 60 واحد نمایشگاهی در شهرک مبلمان ملایر
مدیرعامل شرکت شهرک های همدان نیز گفت: در حال حاضر 60 واحد نمایشگاهی در شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر طراحی شده و در حال واگذاری به متقاضیان است.
کیوان گردان بیان کرد: برای ایجاد هر واحد نمایشگاهی یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد از طریق صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شد که تاکنون 18 واحد موفق به اخذ این تسهیلات شده اند.
وی ادامه داد: مابقی نیز در حال انجام است و متقاضیان تا پایان امسال فرصت دارند برای استفاده از این تسهیلات با نرخ بهره پایین استفاده کنند که باید به طور جد پیگیر باشند.
مدیرعامل شرکت شهرک های همدان یادآور شد: این نخستین شهرک صنعتی و اولین مدلی در کشور است که در کنار تولید، تسهیلات نیز با سود چهار درصد برای ایجاد واحد نمایشگاهی داده می شود.
به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه با حضور مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و نمایندگان مردم ملایر در مجلس موانع و مشکلات صنعت مبل و منبت ملایر همچون مشکل واردات چوب و تامین مواد اولیه و توسعه شهرک صنعتی مبلمان این شهرستان بررسی شد.
شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر دارای 100 واحد صنعتی فعال است که زمینه اشتغال برای بیش از 400 تن را فراهم کرده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.