پروین قربانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، تعداد 67 پرونده اسناد پزشکی و خرید تجهیزات توانبخشی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه به منظور بهره مندی از طرح خدمات حمایتی ارسال شده است.
وی افزود: به منظور ایجاد و تقویت فرصت های برابر و اثر بخش توانبخشی، آموزشی و پرورشی و برخورداری کودکان و دانش آموزان استثنایی به سطح قابل دسترسی از سلامتی و زندگی مطلوب سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خدمات حمایتی ویژه ای به تمامی کودکان و دانش آموزان استثنایی واجد شرایط ارایه می دهد.
قربانیان عنوان کرد: برای استفاده از این طرح داشتن بیمه پایه الزامی است و ارسال مدارک دانش آموزان تنها از طریق سامانه بهداشت مدارس استثنایی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هزینه های مربوط به پرونده های ارسالی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، پس از بررسی و تایید در کارگروه اجرایی آموزش و پرورش قابل پرداخت است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: تاکنون 67 پرونده اسناد پزشکی و خرید تجهیزات توانبخشی و دارویی دانش آموزان این استان شامل نسخه دارویی و پاراکلینیکی، عینک، ویلچر، واکر، کفش طبی و سمعک برای دریافت خدمات حمایتی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارسال شده است که پس از تایید، مبالغ آن به حساب دانش آموزان واریز می شود.
بیش از یک هزار و 800 دانش آموز با نیازهای ویژه در سطح استان همدان از خدمات آموزش و پرورش استثنایی همدان استفاده می کنند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.