حجت الاسلام احد آزادیخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات امور فرهنگی، تربیت بدنی و گردشگری در لایحه بودجه 98 مبلغ 80 هزار میلیارد ریال است که 11 درصد نسبت به سال 97 کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه کاهش اعتبارات فرهنگی نگران کننده است، تاکید کرد: این رقم بودجه برای دستگاه های فرهنگی با توجه به جمعیت جوان کشور و نیاز جوانان به نشاط و شادابی و توسعه در ورزش های همگانی، ما را محدود می کند.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: سهم بودجه فرهنگ به کل بودجه کشور در سال جاری 7.3 درصد است که این میزان در بودجه سال آینده به 4.7 درصد کاهش می یابد.
وی گفت: در مجموع بودجه سال 98 فصل فرهنگ و هنر، تحقیق و توسعه در امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری نسبت به بودجه مصوب 14.6 درصد کاهش یافته است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بیان کرد: در لایحه بودجه 98 سهم بودجه فصل دین و مذهب 37.8، ورزش و تفریحات 7.8، گردشگری 29.6 و صنایع دستی 19.8 درصد کاهش و در فصل فرهنگ و هنر 14.3، میراث فرهنگی 8.7 و رسانه 13.7 افزایش بودجه داریم.
حجت الاسلام آزادیخواه اظهار داشت: از نظر دستگاهی نیز اعتبار سازمان تبلیغات اسلامی با 25.5 درصد، سازمان اوقاف و امور خیریه 2.4، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 31.9، جامعه المصطفی 34، شورای عالی حوزه های علمیه 31 و شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران 37 درصد در لایحه بودجه 98 کاهش و بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 5.3 افزایش دارد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور ترمیم برخی خلاء ها در لایحه بودجه 98 از سه ماه قبل کمیته تخصصی برنامه، بودجه و اصلاح ساختار در کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل شد که این کمیته از زمان شروع تلفیق لایحه بودجه در مجلس فعالیت خود را آغاز کرده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم افزود: در همین راستا جلسه های متعددی با دستگاه های فرهنگی کشور، معاونان این دستگاه ها، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس داشتیم و کار کارشناسی روی بودجه انجام و پیشنهادهای لازم اخذ شد.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: در مجموع حدود 240 پیشنهاد در کمیته تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس ثبت و از این تعداد حدود 100 پیشنهاد مصوب شد و منتظر هستیم در کمیسیون تلفیق مجلس تصمیم های خوبی روی این مصوبات صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، تدوین لایحه بودجه سال 1398 کل کشور با تاکید بر شفاف سازی، تنظیم عملکردی بودجه، توجه به اشتغال و توسعه عدالت از اواسط آبان ماه به دستگاه های اجرایی ابلاغ و پس از بررسی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، شامگاه یکشنبه (11 آذرماه) در هیات دولت تصویب شد.
7528/2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.