محمد مددی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 331 دستگاه توزین سنگین و پنج هزار دستگاه توزین سبک بود.
وی گفت: سنجش و ارزیابی اوزان و مقیاس ها از وظایف حاکمیتی و مهم سازمان استاندارد است که با حقوق و منافع مصرف کننده ارتباط مستقیم دارد.
مددی افزود: فرآیند سنجش و آزمون دستگاه های توزین سبک و سنگین توسط آزمایشگاه های سیار وابسته به سازمان استاندارد انجام و در صورت نقص و مشکل دستگاه به صورت موقت تا برطرف نمودن ایراد و نواقص اعلام شده از چرخه ارائه خدمات خارج می شود.
مدیرکل استاندارد همدان خاطرنشان کرد: چنانچه صاحبان دستگاه های توزین نسبت به اصلاح و برطرف کردن خطاهای وارده اقدام نکنند، برابر مقررات اعمال قانون می شوند.
وی با اشاره به اهمیت دستگاه های توزین سبک در داد و ستدهای عمومی شبکه توزیع و بنگاه های اقتصادی گفت: برخی از این دستگاه ها به صورت قاچاق و خارج از مجاری قانونی وارد بازار می شوند که استاندارد در این باره هم وظایف سنگینی به عهده دارد.
مددی گفت: در این راستا یک هزار و 500 دستگاه توزین سبک مورد رصد و بازرسی، پلمب گذاری شده و پس از تائید، کد رهگیری بروی این دستگاه نصب می شود.
وی یادآوری کرد: دستگاه های دارای کد رهگیری از هر نقطه کشور قابل پیگیری و کنترل هستند.
هر دستگاه توزین سالانه 2 بار مورد آزمون و کالیبراسیون قرار می گیرد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.