به گزارش ایرنا، عباس صوفی روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان، بودجه سال گذشته این نهاد را 6 میلیارد و 525 میلیون و 428 هزار و 50 ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی با 16 بند تقدیم شورای اسلامی شهر شده است، اظهار داشت: براین اساس تدابیر اجرایی برای مقابله با تحریم های احتمالی و پیامدهای آن در بودجه شهرداری اخاذ شده که برنامه اجرایی آن در زمان مقتضی به شورا ارایه می شود.
وی اضافه کرد: افزایش مشارکت شهروندان در تامین هزینه های اداره امور شهر با شفاف سازی و متناسب سازی تعرفه درآمدی و ارتقا سطح بهای تمام شده خدمات از جمله بندهای بودجه پیشنهادی است.
شهردار همدان، بهبود و بکارگیری نظام هوشنمند سازی اطلاعات به منظور بهبود خدمات رسانی با بکارگیری نرم افزارهای یکپارچه شهرسازی، درآمد و نوسازی و مالی و اداری را از دیگر بندهای بودجه پیشنهادی سال 98 برشمرد.
وی، اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی و تامین منابع جدید با بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی با هدف تنوع بخشی به منابع درآمدی شهرداری از جمله مشارکت مدنی با بخش خصوصی و استفاده از وام های بانکی و اوراق تسویه خزانه اسلامی و استفاده از ظرفیت اعتبارات ملی از جمله اعتبارات بازآفرینی را از ضرورت های پیش بینی بودجه سال 98 دانست.
صوفی اظهار داشت: پیش بینی اعتبارات لازم برای برون سپاری و الکترونیکی کردن خدمات شهرداری و اجرای طرح های فناوری اطلاعات و پیش بینی اعتبارات لازم عمرانی برای تکمیل طرح های نیمه تمام در شهر از جمله مسائلی است که در بودجه سال آتی به آن توجه شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی اعتبارات لازم به منظور حل مسایل ترافیکی و رفع مشکلات این حوزه، پیش بینی اعتبار لازم برای حمل و نقل عمومی و همچنین اعتبارات لازم برای بازآفرینی محلات و توانمندسازی مناطق محروم را از دیگر بندهای بودجه پیشنهادی سال 98 اعلام کرد.
شهردار همدان گفت: همچنین پیش بینی اعتبار لازم برای ساماندهی ورودی های شهر، توسعه فرهنگی با رویکرد انسان محوری، توسعه و مناسب سازی پیاده رو ها و دوچرخه سوارها با رویکرد شهر انسان محور از دیگر مواردی بود که به آن در بودجه سال آتی پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای حوادث غیر مترقبه شهری از جمله سیل و زلزله نیز پیش بینی شده است، ادامه داد: ارتقا سطح خدمات ایمنی، آتش نشانی و بحران بر اساس خطر پذیری شهر در برابر حوادث، پیش بینی اعتبار لازم برای انجام طرح های مطالعاتی و پژوهشی براساس نیازسنجی نیز صورت گرفته است.
وی پیش بینی اعتبارات لازم برای کاهش پسماندهای شهری و بازیافت و تفکیک زباله های شهری را از دیگر بندهای پیشنهادی اعتبار سال 98 ذکر کرد و افزود: بودجه ابلاغیه سازمان شهرداری ها 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی است اما بودجه شهرداری همدان در سال آتی 60 درصد عمرانی و 40 درصد جاری پیشنهاد شده است.
وی ادامه داد: در بودجه پیشنهادی سعی شده توازن در توسعه همه جانبه شهر مد نظر قرار گیرد و تملک املاکی که در طرح توسعه شهر هستند نیز در اولویت باشد.
صوفی گفت: همچنین همایش بزرگ سرمایه گذاری سال آینده با حضور سرمایه گذاران بزرگ دنیا در همدان برگزار می شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.