سرهنگ رضا عزیزی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: محور همدان - کرمانشاه از محدوده روستای آبرومند تا پارک جنگلی کولاک شدید و یخ بندان بوده و خودروها با زنجیر چرخ در این مسیر تردد می کنند.
وی اضافه کرد: شرایط موجود در برخی گردنه ها از جمله مابین «الفاوت» تا گردنه «زاغه»، «همه کسی» و «آورزمان» موجب بروز کولاک شده است.
رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین برودت هوا موجب یخ زدن سطح جاده ها شده و بعلت برودت هوا توام با کولاک، پخش نمک تاثیری در آب شدن برف نداشته است.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: سرعت خودروها در محدوده هایی که شاهد کولاک هستیم به 20 کیلومتر در ساعت می رسد و در غیر اینصورت از مسیر اصلی خارج شده یا عامل بروز سانحه می شود.
وی افزود: هم اینک ترافیک در جاده های برون شهری این استان عادی و روان بوده و شمار سوانح جرحی و خسارتی رو به افزایش است.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، با ورود سامانه بارشی جدید، ریزش برف از امروز / پنجشنبه / از مناطق غرب و جنوب استان آغاز شده و برف همدان را فرا می گیرد.
محمدحسن باقری اعلام کرده است که بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی همدان، سامانه بارشی تا بعداز ظهر روز جمعه در همدان فعال می ماند.
وی ادامه داد: مردم همدان بعد از ظهر روز پنجشنبه شاهد ریزش برف و بارش باران خواهند بود و بیشتر بارش ها به صورت برف است.
باقری شکیب افزود: تغییرات دمایی در همدان از صبح روز شنبه هفته آینده با خروج موج بارشی آغاز شده و دمای هوا 6 تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
به گفته وی هوای سرد تا اواسط هفته آینده در همدان ماندگار است و از سه شنبه هفته آینده دمای هوا افزایش می یابد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.