علیرضا مدرکیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در همین ارتباط تاکنون چندین جلسه در هیات بودی، رسیدگی، دادسرای انتظامی، کمیته مرگ و میر استانی و بیمارستانی برگزار شد.
وی اضافه کرد: مسئولان اظهارات دو طرف این پرونده را به طور کامل شنیدند؛ همچنین از همه کسانی که نیاز به حضور و اظهار نظر بود دعوت به عمل آمد.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان بیان کرد: هم اینک تنها جمع بندی نظرات و اعلام رسمی نتایح آن باقی مانده است که این موضوع نیز به زودی انجام می شود.
مدرکیان یادآوری کرد: طبق اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی و به گفته دادستانی، شوک آنفیلاکس عامل مرگ این مادر باردار بوده است.
وی اضافه کرد: نظام پزشکی در زمینه علت مرگ که توسط پزشکی قانونی تشخیص داده شد بحثی ندارد بلکه دنبال این است که بداند در پیش آمدن این موضوع چه عواملی درگیر و مقصر بودند.
شوک آنافیلاکسی یک واکنش سریع و حاد آلرژیک است؛ این شوک زمانی آغاز می شود که سیستم ایمنی بدن یک ماده بی‌خطر را به عنوان یک خطر جدی شناسایی کرده و به آن پاسخ شدید بدهد.
این شرایط موجب آزاد شدن هیستامین و برخی مواد شیمیایی دیگر شده و نشانه‌هایی را به دنبال دارد که برخی از آنها می‌توانند منجر به مرگ شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.