سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 17 تن از ابتدای زمستان امسال تاکنون در سر صحنه تصادف جان باختند در حالیکه این آمار در دی ماه سال گذشته 13 تن بوده است.
وی اضافه کرد: واژگونی بیشترن سهم را در سوانح فوتی داشته چرا که علت مرگ 10 تن از جانباختگان دی ماه امسال این نوع حادثه بوده است.
رییس پلیس راه استان همدان گفت: 49 درصد از سوانح این استان واژگونی است و این آمار نسبت به نرم کشوری 11 درصد بالاتر است.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: مهمترین علت بروز سوانح جاده ای در همدان سه مولفه بی توجهی به جلو، تردد با سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ است.
وی افزود: بیشترین میزان واژگونی ها در جاده های اصلی و دو طرفه رخ داده و سهم خودروهای سواری از این نوع سوانح 80 درصد است.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: بیشتر رانندگان حادثه دیده بدون تجربه کافی رانندگی بوده و به علت نداشتن مهارت در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیرمجاز دچار سانحه شدند.
سرهنگ عزیزی توضیح داد: برخی از افراد پس از دریافت گواهینامه بلافاصله مبادرت به رانندگی در جاده های برون شهری می کنند در حالیکه این افراد باید حداقل دو سال در معابر درون شهری رانندگی کرده سپس وارد جاده شوند.
وی ادامه داد: برخی افراد بدون گواهینامه پس از امتحان آیین نامه راهنمایی و رانندگی اقدام به رانندگی در جاده های برون شهری می کنند.
رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بیشترین سوانح فوتی که افراد بدون گواهینامه در آن مقصر بودند در شهرهای رزن، نهاوند و ملایر رخ داده است.
سرهنگ عزیزی از دیگر عوامل واژگونی خود را بی توجهی به جلو ناشی از رانندگی در حالت مستی، استعمال موادمخدر، مشغول شدن به تنظیم سیستم صوتی، شوخی با سرنشینان و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی دانست.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.