به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در متن پیام نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان که یک نسخه از آن به ایرنا نمابر شد آمده است: بدین وسیله جان باختن شهادت گونه تعدادی از هموطنان عزیز در حادثه تلخ سقوط هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی ایران را به محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب، مردم غیور و شهید پرور ایران اسلامی و به خصوص خانواده های این عزیزان از دست رفته تسلیت می گویم.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در این پیام می افزاید: به ویژه آنکه تعدادی از این افراد خدوم و زحمت کش از فرزندان رشید و جان نثار استان دارالمجاهدین همدان بوده و بسیاری از مردم عزیز این استان داغ دار این حادثه تلخ هستند که به این عزیزان داغ دار به صورت ویژه تسلیت گفته و از محضر خدای متعال برایشان صبر و عجر مسالت کرده و برای آن پرکشیدگان به سوی حضرت دوست علو درجات را خواهانم.
امام جمعه همدان در ادامه این پیام ابراز امیدواری کرده که پس از انجام مقدمات قانونی مسئولان استان و نیز دفتر اینجانب در بزرگداشت هر چه با شکوهتر مراسم ایشان نهایت همت را به کار گیرند که این خود در کاهش آلام دردناک این خانواده های عزیز سهم بسزایی خواهد داشت.

** متن پیام استاندار همدان به مناسبت سانحه سقوط بوئینگ 707
سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز با صدور پیامی شهادت جمعی از هموطنان و کارکنان خدوم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حادثه‌ تلخ سقوط هواپیما را به محضر رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری ، ملت شریف ایران و به خصوص مردم شریف استان همدان و خانواده‌های داغدیده را تسلیت گفت.

** فرمانده سپاه همدان: دلاور مردان نستوه پیشتاز عرصه های خطر و خدمت بودند
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه گفت: حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای بوئینگ 707 ترابری ارتش جمهوری اسلامی ایران که منجر به آسمانی شدن تعدادی از افسران و کارکنان غیور و دلاور مردان نیروی هوایی آجا شد موجب تاثر و تالم فراوان است.
سردار مظاهر مجیدی در ادامه پیام اورده است: دلاور مردان نستوه و رشیدی که با ایمان والا، عزم راسخ و قلب‌هایی آکنده از عشق به میهن اسلامی و مردم ایران، همدوش و همراه با همسنگران خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتاز عرصه های خطر و خدمت بودند و اکنون در جوار الهی مأوا گرفتند.
در بخش دیگری از این پیام امده است: با دلی اندوهگین، این مصیبت بزرگ را به ملت شریف و قدرشناس ایران و مردم شهید پرور استان همدان ، خانواده معظم و داغدار جان‌باختگان به ویژه خانواده های معزای پنج دلاورمرد آسمانی از شهرستانهای نهاوند٬ ملایر و بهار و آحاد همرزمان آن عزیزان در ارتش جمهوری اسلامی و پایگاه هوایی شهید نوژه تسلیت عرض کرده و از درگاه قادر متعال برای عروج یافتگان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سکینه قلبی مسالت می‌کنم.
هواپیمای بوئینگ 707 ارتش جمهوری اسلامی ایران که بر اساس اعلام روابط عمومی ارتش به منظور واردات گوشت گرم گوسفند به بیشگک پایتخت قرقیزستان سفر کرده بود، صبح دوشنبه در زمان بازگشت دچار سانحه شد و در فرودگاه فتح استان البرز سقوط کرد.
در این حادثه 15 نفر از سرنشینان این هواپیما در دم جان خود را از دست دادند که 13 نفر از آنان پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بودند.
مراسم تشییع شهدای حادثه هواپیمای باربری 707 نیروی هوایی ارتش با حضور مقامات کشوری و لشکری، چهارشنبه 26 دی، در پایگاه شهید لشکری مهرآباد برگزار و پیکر پاک این شهدا برای خاکسپاری به زادگاه‌شان منتقل می شود.
مراسم بزرگداشت شهدای این حادثه روز شنبه 29 دی ماه، ساعت 9 صبح در مسجدالنبی (ص) ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
7520/7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.