حبیب اله موسوی بهار روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز پرستار بیان کرد: رویکرد ایجاد اصلاح در سیستم سلامت، با استقبال مردم و کارشناسان این حوزه مواجه شد و این طرح آثار مثبتی بر جا گذاشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره حرفه پرستاری گفت: بستگان بیمار بدون توجه به سن فرد محتضر تنها به سلامتی او می اندیشند و این نوع نگاه مسئولیت کادر درمان را بیشتر می کند.
موسوی بهار افزود: برای کارکنان بیمارستان به ویژه پرستاران سن و سال و جایگاه فرد بیمار تفاوتی ندارد بلکه با خوشرویی به بیمار خدمت می کنند.
وی بیان کرد: وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را همه به عنوان وزیری پُر کار شناخته بودند و اقدام او در اجرای طرح تحول سلامت قابل تحسین بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دکتر نمکی نیز مبنای کار خود را بر تداوم اجرای طرح تحول سلامت قرار داده و ما این را به فال نیک می‌گیریم.

** مهاجرت پرستاران
رییس نظام پرستاری استان همدان نیز گفت: پرستاران با هدف ارتقای شرایط زندگی خود در سال های اخیر دست به مهاجرت ‌زدند که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.
هادی زرینی افزود: تاکنون هشت پرستار از کادر درمان استان همدان جدا شده و به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند.
وی اضافه کرد: پرستاری در ایران در مسیر تخصصی شدن قرار دارد و در واقع بهترین پرستاران دنیا در شرایط غیر مطلوب قرار دارند بنابراین مهاجرت با هدف ارتقای شرایط زندگی را انتخاب کردند.
رییس نظام پرستاری استان همدان بیان کرد: تبعیض در پرداخت کارانه دلسردی هایی را در این قشر ایجاد کرده که امید می رود عدالت در میزان و نحوه پرداخت ها تسری یابد.
زرینی افزود: وحدت رویه مثبتی برای قرار گرفتن حرفه پرستاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور اتخاذ شده که امید می رود نتیجه بخش باشد.
وی یادآوری کرد: مهمترین هدف جامعه پرستاری رضایتمندی بیماران است که نخستین ابزار در راستای این هدف تقویت نیروی انسانی است.
رییس نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه میانگین وجود پرستار در کشور پایین تر از خاورمیانه است عنوان کرد: در استان همدان این میزان از سطح کشور نیز پایین تر است که این امر بر کیفیت ارایه خدمات نیز تاثیر دارد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.