به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر افزود: چنانچه تا پایان سال رقمی از تسهیلات اشتغال این شهرستان برگشت بخورد، در این زمینه همه باید پاسخگو باشیم.
وی معضل اصلی امروز جامعه را اشتغال دانست و اظهار داشت: برای برنامه سالانه باید همانند اصل برنامه ششم توسعه در حوزه اشتغال پیش برویم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه ما همه موانع و مشکلات بانک ها به ویژه در ضمانت نامه های بانکی را می دانیم ادامه داد: این مشکلات برای ما پاسخ نیست.
حجت الاسلام آزادیخواه از روسای بانک های عامل شهرستان خواست: نسبت به رفع این مشکل با یکدیگر همفکری کنند و راهکاری اجرایی برای آن بیابند.
وی با اشاره به تاکید بزرگان کشور بر ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین نیازمندی ها در حوزه اشتغال مربوط به خانواده های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی است، همه باید برای کمک به این قشر پای کار باشیم.
رییس کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از نگاه ویژه فرماندار ملایر به موضوع اشتغال بیان کرد: در ماه های گذشته جهش رو به رشدی در ایجاد اشتغال و تسهیلات پرداختی این شهرستان داشتیم که این جهش نباید مقطعی باشد.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه معدل اشتغال شهرستان در ماه های گذشته به سطح خوبی رسیده است ادامه داد: مدیران دستگاه های کمیته امداد و بهزیستی باید روزانه وضعیت تسهیلات پرداختی و اشتغال را پیگیری و فرماندهی کنند.
وی گفت: با همفکری دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل تا پایان سال باید حجم تسهیلات اشتغال در این شهرستان به رقم قابل قبولی برسد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز گفت: سهمیه امسال این نهاد از محل تبصره 16 در ایجاد اشتغال، 43 میلیارد و 300 میلیون ریال بود که از این رقم تاکنون 25 میلیارد و 350 میلیون ریال آن معادل 60 درصد پرداخت شده است.
تیمور کرمی مقدم سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی را نیز 92 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون 299 مورد در سامانه کارا ثبت شده است.
وی ادامه داد: 102 میلیارد ریال طرح تاکنون معرفی کرده ایم، اما از این مبلغ تنها سه مورد با مبلغ 9 میلیارد ریال پرداخت شده است.
کرمی مقدم گفت: سخت گیری های بانک ها در ملایر بیشتر از سایر شهرستان ها است و بانک صادرات در پرداختی‌ ها بسیار سختگیرانه عمل می ‌کند.
به گزارش ایرنا، سهمیه اشتغال ملایر در سال گذشته سه هزارو 364 مورد بود که از این تعداد سه هزارو 140 مورد در سامانه رصد ثبت شده است.
از ابتدای امسال تاکنون نیز تعداد یک هزارو 684 مورد اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.