به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه روز یکشنبه در گردهمایی منبت کاران شهرستان ملایر با بیان اینکه به ثبت ملی منبت قانع نیستیم، بیان کرد: در این مسیر کار را به سمت دیگری بردیم که منبت مغفول واقع شد.
وی بر لزوم شکل گیری تشکل یا اتحادیه منبت کاران تاکید کرد و افزود: صنعتگران ما به تنوع در محصول نیاز دارند و تولیدات نباید تنها روی مبل متمرکز شود.
به گفته وی ما ملی شدن منبت را جشن گرفتیم نه «سی ان سی» را؛ و در این راستا منبت کاران شهر ملی منبت باید از هنر دست خود با برندسازی و شناسنامه دار کردن دفاع کنند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم همچنین فعال بودن جمعیت بانوان در هنر منبت، نصب المانی از منبت در میادین شهر، استفاده از طرح های ایرانی در صنعت منبت و جلوگیری از ورود دستگاه «سی ان سی» را چهار شرط اساسی در مسیر ثبت جهانی منبت ملایر برشمرد.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: ما مخالف «سی ان سی» نیستیم، بلکه مخالف مُردن صنعت منبت هستیم.
وی بیان کرد: طرح بیمه صنعتگران، قالیبافان و منبت کاران و هنرمندان هم اکنون در مجلس به مرحله آیین نامه اجرایی رسیده است و چنانچه به قانون تبدیل شود، مشکل بیمه هنرمندان بویژه منبت کاران رفع می شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم خروج منبت از تک محصولی و حرکت به سمت تولیدات متنوع در این صنعت تاکید کرد و گفت: در هنر منبت، طرح های ایرانی مورد غفلت واقع شده، در حالیکه ثروت ایران در هنر منبت نباید از بین برود.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین صنعتگران و هنرمندان ملایر، با حضور نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان و جمعی از مدیران شهرستان تجلیل شدند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.