به گزارش ایرنا، اکبر اسدی روز سه شنبه در دیدار رییسان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان با استاندار همدان اظهار داشت: نخستین پژوهشگاه رویان آماده بهره برداری است و نیاز به حمایت مدیریت ارشد استان داریم.
وی اضافه کرد: ساختمان این پژوهشگاه بدون بودجه دولتی احداث شده و مجوزهای لازم نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.
اسدی بیان کرد: حتی نیروی تخصصی و بومی نیز تامین شده و تنها دغدغه موجود تجهیزات است.
وی افزود: متاسفانه افزایش قیمت تجهیزات سبب شد تا توان خریداری را نداشته باشیم و در این بخش نیاز به حمایت استاندار داریم.
اسدی با اشاره به اهمیت راه اندازی این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه رویان به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‏‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری است.
رییس جهاد دانشگاهی همدان خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه می تواند مرکز جامع زنان شود و امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استان شاهد بهره برداری از این طرح مهم علمی پزشکی باشیم.
پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال 1370 توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.
این پژوهشگاه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و نیز درمانی خود را در قالب سه پژوهشکده و دو مرکز خدمات تخصصی مرکز درمان ناباروری و مرکز سلول درمانی با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می ‌دهد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.