راضیه السادات میرمعینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بیماری های غیرواگیر در جامعه رو به افزایش بوده و یکی از مهمترین علل مرگ و میر به شمار می روند بنابراین کنترل بیماری های غیرواگیر به عنوان طرحی کامل و جامع در معاونت بهداشتی در حال انجام است.
مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی استان همدان افزود: پس از فراخوان شهروندان به معاونت بهداشتی وضعیت وزن، قد، فشار خون، قند و چربی و دیگر مولفه ها بررسی شده و در سامانه سلامت ایرانیان ثبت می شود.
میرمعینی اظهار داشت: هر 2 هزار و 500 تا سه هزار جمعیت زیر پوشش و تحت نظر یک مراقب سلامت دارند و آنها به صورت مستمر با جمعیت زیر پوشش در تماس هستند.
مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی استان همدان ادامه داد: پس از بررسی وضعیت فشار خون، قد و وزن و اندازه گیری قند و کلسترول اطلاعات وارد سامانه شده و خطر سنجی می شود.
میرمعینی افزود: چنانچه نتیجه آزمایش بیانگر این باشد که فرد با توجه به قد، وزن، وضعیت دیابت، فشار خون، استعمال سیگار و سابقه بیماری خانواده احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی را دارد، برای هر یک داده های آماری پرونده به بیمار ارائه شده و بیمار باید هر سه ماه یک نوبت به مرکز بهداشت مراجعه کند.
وی اضافه کرد: به تازگی حوزه پرستاری نیز طرح غربالگری افراد بالای 30 سال را در چهار روز آغاز کرده که این اقدام از منظر آموزشی و حساس کردن مردم به این قبیل بیماری ها خوب است.
میرمعینی ادامه داد: البته این طرح به نوعی موازی کاری با معاونت بهداشتی نیز محسوب شده چراکه حوزه پرستاری خدمات مراقبتی ارائه نمی دهد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.