فرزاد تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قرارداد خرید این نوع بخاری با شرکت بخاری سازی شوکت واقع در شهرستان رزن منعقد شده است، افزود: عملیات نصب این بخاری ها در مدارس آغاز شده و تلاش می شود به مرور این بخاری ها جایگزین بخاری های گازی دودکش دار معمولی در مدارس شوند.
وی تاکید کرد: 70 درصد سیستم گرمایشی مدارس استان شوفاژ و پکیج است و حدود 29 درصد نیز از بخاری های گازی استاندارد بهره می برند.
تیموری اظهار داشت: کمتر از یک درصد از مدارس استان از سیستم گرمایشی بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد، استفاده می کنند که تا پایان اجرای طرح ملی استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس، این سیستم تغییر می کند.
وی ادامه داد: این تعداد شامل 24 مدرسه در روستاهای دور افتاده می شوند که اغلب یک کلاسه هستند و در برنامه پیش رو سیستم گرمایشی آن ها به بخاری گازی یا شوفاژ برقی تغییر می کند.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان گفت: امسال 30 میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: از سال 1393 تا کنون نزدیک به 300 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در مدارس همدان پرداخت شده است.
تیموری با اشاره به افزایش اعتبارات این طرح ملی در بودجه پیشنهادی سال 1398 عنوان کرد: در بودجه سال 98 به صورت دقیق به اعتبارات استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس بر اساس وضعیت هر استان اشاره شده است و با توجه به سردسیر بودن همدان پیش بینی می شود در این زمینه اعتبارات مناسبی به این استان تخصیص یابد.
همدان دارای بیش از 2 هزار و 500 مدرسه است که 70 درصد آن سیستم گرمایشی شوفاژ، حدود 29 درصد بخاری گازی استاندارد و کمتر از یک درصد بخاری نفتی کاربراتوری دارند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.