به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی روز پنجشنبه در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: اگر به دنبال ارتقا معیشت مردم هستیم باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال کرد و در راستای تحقق آن گام برداشت.
وی بیان کرد: رویکرد دولت توجه به معیشت مردم و اشتغال است و برای تحقق این رویکرد راهی جز حمایت از بخش خصوصی و تولید نیست.
شاهرخی از فراهم بودن بستر فعالیت بخش خصوصی خبرداد و افزود: استان همدان با همکاری بخش خصوصی در مسیر توسعه قرار دارد بنابراین استانداری برای رونق تولید از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
وی ادامه داد: سرمایه یک جریان سیال است که اگر موانع را کنار نزنیم و قوانین را اصلاح نکنیم، سرمایه گذار را از دست می دهیم.
شاهرخی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری کشورمان بر این مهم تاکید دارند، گفت: همه مسئولان دغدغه معیشت مردم را دارند و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی نوک پیکان این خط مقدم هستند.
استاندار همدان بر استفاده بهینه از امکانات تاکید کرد و افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برش سه ساله استانی در مسیر برنامه ششم توسعه در دست اجرا است و مراحل پایانی را می گذراند.
شاهرخی اظهار داشت: اولویت بندی در طرح ها از ضرورت های مصرف بهینه منابع و اعتبارات است و اکنون تمام طرح های نیمه تمام استان برای تامین اعتبار در اولویت بندی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 98 مورد تاکید است و با توجه به برنامه هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان شکل گرفته، این راهبرد با قدرت ادامه می یابد.
استاندار همدان با بیان اینکه میزان صادرات این استان در سال گذشته 861 میلیون دلار بود، یادآوری کرد: میزان صادرات امسال یک میلیارد دلار هدف گذاری شده است.
شاهرخی همچنین بر ضرورت استاندارد سازی تولیدات و محصولات استان تاکید کرد و افزود: استانداردسازی برای افزایش روز افزون توسعه و اعتماد عمومی ضروری است.
وی بیان کرد: تولید کالاهای استاندارد علاوه بر رونق اقتصادی به افزایش رضایت و اعتماد عمومی در استان همدان منجر می شود.
شاهرخی خاطر نشان کرد: استاندارد سازی در افزایش اعتماد در بین تولید کننده، مصرف کننده و در ابعاد دیگر توسعه اقتصادی و اجتماعی تاثیر گذار است و باید آحاد مردم و مسئولان به این رویکرد مهم توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر رویکرد استاندارد سازی در تولید محصولات به خوبی انجام نشود در بلند مدت اعتماد مردم در جامعه کاهش می یابد و اداره کل استاندارد استان همدان وظیفه بسیار مهم برای حفظ و افزایش اعتماد اجتماعی دارد.

*** نقش آیت الله هاشمی در تاریخ انقلاب جاودانه است
استاندار همدان اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی را کسی نمی تواند از تاریخ انقلاب اسلامی و ذهن مردم ایران حذف کند.
شاهرخی افزود: واقعیت های شخصیتی آن مرحوم در زمینه مبارزات دوران قبل از انقلاب، وفاداری وی به تداوم انقلاب و نیز حضور در تصمیم گیری های کلیدی کشور برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی بارز و بی بدیل بود.
وی بیان کرد: آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی از یاران دیرین امام و رهبر معظم انقلاب بود و از پیش از پیروزی انقلاب تا پایان عمر همواره برای اعتلای نظام و انقلاب تلاش کرد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.