به گزارش ایرنا، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر عصر پنجشنبه در آیین نکوداشت بزرگ بانوی عرصه سلامت زنده یاد بانو «فخرالحاجیه» و همایش تجلیل از بانوان خیر عرصه سلامت شهرستان ملایر، وجود سرمایه و منابع عظیم انسانی و اجتماعی را لازمه توسعه در هر کشوری دانست و افزود: هر جامعه ای با داشتن سرمایه عظیم انسانی به توسعه می رسد.
باب الله فتحی خیران، نیکوکاران و واقفان را سرمایه های عظیمی دانست که خود را در مقابل دیگر همنوع خود موظف و مسئولیت پذیر می دانند و تمام تلاششان را صرف انجام کار خیر و خدمت به خاک و سرزمین خود می کنند.
وی بانو «فخرالحاجیه» را از جمله این افراد خیر و نیکوکار برشمرد و گفت: این بانوی بزرگ عرصه نیکوکاری بخش بزرگی از مال و دارایی خود را در راستای احداث بیمارستان و مدرسه وقف کرد که این اقدام وی در نوع خود بی نظیر است.
فرماندار ویژه ملایر تجلیل و نکوداشت نام و یاد بزرگان دیگری همچون دکتر بابک، دکتر راستان و دکتر بهنامجو که در عرصه خیر قدم برداشته اند را لازم دانست و ادامه داد: این بزرگان در کنار سابر خیران اسوه و نماد سرمایه اجتماعی شده اند.
فتحی بیان کرد: خیران و نیکوکاران همانند شهدا، جانبازان و ایثارگران در ذهن مردم نقش بسته اند و در گذر تاریخ فراموش نمی شوند و همیشه جاویدان هستند.
وی نقش بانوان خیر و نیکوکار را در این عرصه بسیار اثرگذار و مهم برشمرد و از دستگاه های متولی درخواست کرد به سرعت آرامگاهی در خور شان و جایگاه بانو فخرالحاجیه با استفاده از طراحی مهندسان مجرب احداث و تندیس وی نیز نصب شود.
معاون استاندار همدان تاکید کرد: در حال حاضر تمامی زیرساخت های لازم برای حضور خیران و بویژه سرمایه گذاران در شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور مهیا است.
امام جمعه ملایر نیز حضور چشمگیر بانوان خیر در این آیین را نشان از حضور پررنگ آنان در عرصه سلامت این شهرستان دانست و گفت: وجود نیکوکاران و خیران ملایری در عرصه سلامت کم نظیر است که باید توسط فرزندان و نسل های بعدی آنان این راه خیر ادامه پیدا کند.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری انجام کار خیر را ذخیره ای برای فردای قیامت برشمرد و ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه سلامت و تندرستی باید در اولویت کارهای نیک و ارزشمند باشد، چراکه از بهترین کارها به شمار می رود و دارای اجر و ثواب والایی است.
به گزارش ایرنا، در این آیین از بانوان خیر و نیکوکار عرصه سلامت ملایر در حوزه هایی همچون ساخت طرح های درمانی، بازسازی بخش های بیمارستانی، خرید تجهیزات پزشکی، اهدا کننده آپارتمان و ملک برای کمک به امر بهداشت و درمان و پرستاران خیر در امر کمک به بیماران سخت نیازمند، تجلیل شدند.
شادروانان فاطمه امیری، زینب اکبری، شهناز عبدلی جورابی، مینا فراهانی، سمیه علیئی، رویا رضایی، رکسانا روستایی حسین آبادی، افسر اسدی، اکرم ترکزبان و منیژه احمدی از بانوان خیر عرصه سلامت این شهرستان هستند که با اهدای اعضای خود به دیگر همنوعانشان زندگی بخشیدند.
مجمع خیران سلامت ملایر از اردیبهشت سال 91 تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون بیش از 350 عضو دارد.
در اوایل سال 96 نیز شورای مشارکت های مردمی بانوان این مجمع تشکیل شد که بیش از 160 عضو و چهار کمیته آموزش و پیشگیری، فرهنگی، ورزشی و مذهبی دارد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.