به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: برای جلوگیری از مشکلاتی که متوجه منابع طبیعی است، باید ظرفیت های این حوزه با کارکردهای مشخصی مورد استفاده قرار گیرد.
وی ملایر را از نظر ورود گردشگران و مسافران در ایام مختلف سال و ظرفیت های اقتصادی، گردشگری، جاذبه های طبیعی و فرهنگی از شهرستان های شاخص استان دانست و بیان کرد: در این زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری می تواند بستری برای توسعه باشد.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی بر عهده ما است، ظرفیت ‌های بالای ملایر در حوزه منابع طبیعی، وجود حوزه آبخیزداری سد کلان و همچنین وجود نهالستان در این شهرستان را از دیگر توانمندی ها برشمرد.
فتحی گفت: نهالستان ملایر به تنهایی توان تولید بالای نهال و صادرات به سایر شهرستان ‌ها و استان ‌های همجوار خود را دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز با بیان اینکه در حوزه مدیریت جامع آبخیزداری در شهرستان ملایر اقدامات ویژه ‌ای انجام ‌شده است اظهار داشت: هدفگذاری ما حفظ و نگهداری از منابع طبیعی است.
اسفندیار خزایی ادامه داد: باید دیدگاه مثبتی به منابع طبیعی داشته باشیم، چراکه منابع طبیعی در حوزه‌های مختلف یک میراث گرانبها است و بهتر و بیشتر از شرایط کنونی باید به آن توجه شود.
وی نهالستان قدس ملایر را یکی از ظرفیت های استان برشمرد و بیان کرد: این نهالستان آبروی منابع طبیعی استان است و باید حفاظت و نگهداری شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: حدود 500 هزار نهال صنوبر در این نهالستان تولید شده است و علاوه بر ملایر به شهرهای همجوار نیز صادر می ‌شود.
خزایی با اشاره به محدود بودن منابع و اعتبارات، خواستار افزایش اعتبارات در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری از طریق کمیته برنامه ‌ریزی این شهرستان شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای پنج هزارو 712 هکتار اراضی جنگلی، 320 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و 138 هزار هکتار مراتع است که تاکنون یک سوم از اراضی ملی این شهرستان تبدیل و کاهش یافته است.
این شهرستان بیشترین وسعت اراضی منابع طبیعی را نسبت به سایر شهرستان های استان همدان دارد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.