به گزارش ایرنا، احمد توصیفیان روز سه شنبه در کمیته ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی استان، با بیان اینکه نمایشگاه مشاغل خانگی در راستای حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی های فعالان حوزه صنایع دستی این استان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث ارتقاء و توانمندسازی بانوان خانه‌دار دارای اهمیت خاصی است تا بتوانند برای فروش محصولات تولیدی خود، به بازار وصل شوند که یکی از این راهها بحث نمایشگاه های مختلف فصلی و محلی در طول سال است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: توسعه مشاغل خانگی در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یک نیاز اساسی مطرح می‌شود.
توصیفیان اضافه کرد: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی فراموش شده، ارتقاء جایگاه بانوان در اقتصاد خانواده، توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در بانوان دارد.
وی خاطرنشان کرد: کسب مهارت‌های لازم در اشتغال خانگی یک نیاز به‌شمار می‌ رود و در این راستا مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشی می‌توانند در جهت ارائه آموزش‌های لازم برای بهره‌مندی بهتر از این‌گونه مشاغل موثر باشند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، بر فراهم کردن بسترهای لازم جهت ایجاد مشاغل خانگی و نیز کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خودکفایی در زمینه توسعه و پیشرفت و همچنین اهمیت نقش زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار تاکید شده است.
وی تصریح کرد: این‌گونه مشاغل فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تامین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگتر، بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی، افزایش اعتماد به نقس اعضای خانواده، انتقال دانش بومی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای فراگیری دانش تولید جهت اشتغالزایی است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.