محمد بداغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چند سال اخیر، تعداد فرهنگیان بازنشسته روند افزایشی داشته و ممکن است موجب کمبود نیروی تدریس شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته یکهزار و 246 فرهنگی در استان بازنشست شدند تاکید کرد: روند افزایش بازنشستگی در جایگزینی نیروی انسانی تاثیر دارد و باید با صدور مجوز استخدام از طریق وزارت آموزش و پرورش و استفاده از نیروهای حق التدریس و غیر موظف، کمبود نیرو را جبران کنیم.
بداغی عنوان کرد: خرید خدمات، یکی دیگر از راه های تامین نیروی انسانی است که در بودجه 98 به صورت خاص روی آن تاکید شده و جز راهکارهای تامین نیروی انسانی سال تحصیلی 99-98 محسوب می شود.
وی اضافه کرد: حکم برقراری حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران در قالب بازنشستگی عادی، پیش از موعد، از کار افتاده، جانباز و فرزندان شهدا، فوتی و اصلاح ورثه برای تمامی این فرهنگیان بازنشسته صادر شده است.
معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه پاداش بازنشستگی تمامی فرهنگیان تا پایان سال 96 پرداخت شده است ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار و پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی امسال نیز پرداخت می شود.
در حال حاضر نزدیک به 23 هزار معلم در استان همدان وظیفه تعلیم و تربیت بیش از 287 هزار دانش آموز را بر عهده دارند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.