مجید شعبانلو روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حکم 2 متخلف بومی ملایر که سال گذشته به دلیل شکار غیرمجاز توسط عوامل محیط زیست دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، صادر شد.
وی بیان کرد: از این متخلفان یک قطعه پرنده باکلان، دو قبضه سلاح شاسمه زنی دارای مجوز و سه عدد فشنگ چهارپاره غیرمجاز کشف شد.
شعبانلو ادامه داد: یکی از متهمان به دلیل نگهداری مهمات غیرمجاز به 91 روز حبس تعزیری درجه هفت و متخلف دیگر به دلیل شکار غیرمجاز به تحمل سه ماه حبس تعزیری درجه هشت محکوم شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر افزود: مهمات کشف شده به نفع دولت ضبط شد و شکارچی غیرمجاز به پرداخت جریه نقدی 2 میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار یک قطعه باکلان محکوم شد.
شعبانلو ادامه داد: به دلایلی که دادگاه اعلام کرد، این مجازات حبس برای متخلفان به مدت 2 سال تعلیق شد.
وی اظهار داشت: چنانچه متخلفان در ایام تعلیق حکم مرتکب جرایم عمدی مستوجب مجازات حبس، قصاص، دیه و یا تعزیر شوند، این قرار تعلیق لغو و مجازات در حبس متهمان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته حکم سه شکارچی متخلف نیز که سال گذشته اقدام به شکار یک راس میش و یک راس بز کوهی در منطقه حفاظت شده لشگردر کرده بودند، صادر شد.
امسال دو شکارچی متخلف، هشت متخلف صید زنده‌گیری سهره‌ در مناطق آزاد دستگیر و تعدادی تور ماهیگیری در سد کلان ملایر نیز توسط محیط زیست ملایر کشف شده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.