دکتر مجید حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرحوم «حمید رحیمی» که اهل روستای «علی آباد دمق» از توابع بخش جوکار ملایر است، در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد و روز گذشته در بیمارستان سینای تهران اعضای بدن وی به بیماران اهدا شده است.
وی افزود: پس از موافقت خانواده وی برای اهدای اعضا، کبد و 2 کلیه آن مرحوم به سه بیمار نیازمند اهدا شد.
رییس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: نامبرده به دلیل تصادف سختی که داشت و بر اثر قرار گرفتن بین دیوار و ماشین، آسیب جدی دیده بود و سایر اعضای وی قابل اهدا نبود.
دکتر حمیدی ادامه داد: وی 14 دیماه بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان منتقل و روز شانزدهم پس از عمل جراحی روی شکم، دچار مرگ مغزی می شود.
رییس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: پیکر این مرحوم فردا /چهارشنبه/ از دریاچه کوثر ملایر به سمت روستای «علی آباد دمق» تشییع و به خاک سپرده می شود و آیین ختم وی نیز روز پنجشنبه در مسجد جامع این روستا برگزار می شود.
دکتر حمیدی با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ اهدای عضو در استان همدان به خوبی شکل گرفته و تقویت شده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون 23 مورد اهدای عضو در همدان انجام شد که 10 مورد در استان و 13 مورد خارج از استان بود.
وی یادآور شد: به طور میانگین اعضایی که از بیماران مرگ مغزی برداشته و به بیماران نیازمند اهدا می شود، چهار عضو قلب، 2 کلیه و کبد است.
به گزارش ایرنا، تاکنون 23 مورد اهدای عضو در شهرستان ملایر انجام شده است.
بر اساس گزارش انجمن اهدای عضو ایرانیان، هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.