علیرضا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از تصمیم های خوب ستاد تنظیم بازار مهلت 2 روزه برای یکسان سازی قیمت مرغ با برندهای مختلف بود.
وی افزود: طبق گزارش دامپزشکی هیچگونه تفاوتی بین مرغ تولیدی همدان و دیگر برندها از جمله مرغ سبز وجود ندارد و برخی از فعالان این صنف با تبلیغ منفی و افزایش غیرمنطقی قیمت مرغ به بهانه داشتن برند، اقدام به فریب مردم برای کسب سود بیشتر کردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان تاکید کرد: مرغ سبز با مرغ ارگانیک و بدون آنتی بیوتیک متفاوت بوده در حالیکه سودجویان، آن را با عنوان ارگانیک گران تر عرضه می کنند.
حسن پور اضافه کرد: برخی از مرغ هایی که به بهانه داشتن برند، گران عرضه می شوند توسط فعالان این حوزه از همدان خریداری سپس در کشتارگاه خارج از استان ذبح و به عنوان مرغ مرغوب با قیمت بالا در همدان عرضه می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: مرغ فروشان باید مرغ با برندهای مختلف را از روز سه شنبه هفته جاری با قیمت یکسان عرضه کنند در غیر اینصورت با آنها طبق قانون برخورد می شود.

**مرغ ارزان می شود
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ هم اینک 127 هزار ریال است که به تدریج این رقم کاهش یافته و ارزانتر به دست مردم می رسد.
حسن پور گفت: طبق نظر اعضای ستاد تنظیم بازار کاهش یکباره قیمت مرغ ناممکن بوده چراکه جوجه ریزی 2 ماه پیش با قیمت های آن مقطع صورت گرفته و نمی توان هزینه آن زمان را در قیمت کنونی مرغ نادیده گرفت.
وی اضافه کرد: با این وجود به علت اختصاص نهادهای دامی با قیمت مناسب، آسان کردن دسترسی به نهادهای دامی و جوجه ریزی به میزان مناسب و مورد نیاز به تدریج قیمت مرغ نیز روند کاهش می گیرد.
حسن پور پیش بینی کرد: با توجه به جوجه ریزی به اندازه مناسب، در ایام نوروز با مشکل تامین مرغ مصرفی و افزایش قیمت ها مواجه نشده بلکه قیمت آن ارزانتر نیز می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.