وحید علی‌ ضمیر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق ماده 22 قانون هوای پاک تمام شهرداری‌ها ملزم هستند که سرانه فضای سبز شهری خود را به بالای 15 مترمربع افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه فضای سبز شهر همدان در حال حاضر نزدیک به 530 هکتار است افزود: 102 هکتار فضای سبز هم متعلق به حیدره است که شهرداری در سال 91 از منابع طبیعی تحویل گرفته است.
وی مجموع سرانه فضای سبز همدان را 630 هکتار عنوان کرد و گفت: با احتساب این در حال حاضر سرانه فضای سبز همدان 11 مترمربع است.
معاون خدمات شهری شهردار همدان با اشاره به تصویب قانون هوای پاک توسط شورای نگهبان ادامه داد: با قرارداد پارک جنگلی سد اکباتان که چهار ماه پیش نهایی شد 238 هکتار زمین به فضای سبز همدان اضافه می‌شود بنابراین سرانه فضای سبز شهری به بالای 17 مترمربع افزایش می یابد.
علی ضمیر منطقه پارک جنگلی سد اکباتان را سرمایه‌ای بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این منطقه موقعیت مکانی، دسترسی، چشم‌انداز و منابع آبی و خاکی بسیار خوبی دارد که به فضای سبز شهری همدان اضافه می‌شود و امیدواریم فضای خوبی برای بهره‌مندی نسل آینده فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد در کنار پارک حیدره یک پارک کوهستانی فرامنطقه‌ای با عنوان پارک جنگلی اکباتان داشته باشیم.
معاون خدمات شهری شهردار همدان ضمن استقبال از همکاری مشترک با سازمان‌های مردم‌نهاد و تاکید بر تداوم و همکاری‌ها افزود: کمپ‌های اقامتی، فضای بازی، انواع موزه، فضای ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری و سایر سرگرمی ها انواع کاربری‌هایی است که برای این منطقه در نظر گرفته شده است.
علی ضمیر ادامه داد: در راستای توسعه فضای سبز با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی، تشکل های مردم نهاد و بانک مهر ایران بذر گیاهان مرتعی در پارک جنگلی سد اکباتان کاشته شد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.