سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بودجه سال آتی کشور بر توجه به معیشت مردم با حمایت از تولید، ایجاد اشتغال، رونق واحدهای تولیدی راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و جذب سرمایه گذاری تاکید دارد.
وی با بیان اینکه دولت معتقد است که توجه به معیشت مردم در سایه توجه به تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق می شود، اظهار داشت: در بودجه ارقامی برای بستر سازی حضور و جذب سرمایه گذار و حمایت از تولید پیش بینی شده است.
استاندار همدان گفت: همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 98 مورد تاکید است و با توجه به برنامه هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان شکل گرفته، این راهبرد با قدرت ادامه می یابد.
وی ادامه داد: در همین ارتباط سازمان مدیریت استان ارقام بودجه را به تفکیک دستگاه ها و طرح های پیوست احصا کرده و علاوه بر بودجه استان، نگاه جدی به تبصره های پیوست آن داشته است.
استاندار همدان اضافه کرد: در این زمینه تکالیف و ارقام قابل توجهی که برای وزارتخانه ها در نظر گرفته شده است را همگی احصا کرده و در اختیار دستگاه های مختلف اجرایی قرار داده ایم.
شاهرخی تاکید کرد: امسال در مجموع بودجه استان همدان رشد قابل قبولی داشته و از جمله استانهایی هستیم که در حوزه عمرانی 10 درصد و در حوزه هزینه ای 20 درصد رشد داشته ایم که نشان می دهد آنچه که در اختیار استان است بین شهرستان های مختلف با رعایت ضوابط توزیع می شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان همدان از 414 میلیارد تومان با 17 درصد رشد به 485 میلیارد تومان رسیده است، افزود: اعتبار هزینه ای نیز با 20 درصد رشد از 279 میلیارد تومان به 334 میلیارد تومان افزایش یافت.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.