سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: گردنه دخان در حدفاصل جاده همدان قزوین و گردنه دولایی در تویسرکان به سمت جوکار قرار دارد.
وی اضافه کرد: ریزش برف همراه با کولاک، موجب لغزنده شدن تمامی جاده های این استان به ویژه گردنه ها شده است.
رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می کند از اعمال محدودیت تردد در گردنه اسدآباد خبرداد.
سرهنگ عزیزی افزود: پلیس هم اینک از تردد تریلی از گردنه اسدآباد جلوگیری می کند چراکه لغزندگی جاده موجب قیچی کردن این وسیله نقلیه و ایجاد راه بندان طولانی مدت می شود.
وی اضافه کرد: ماموران پلیس راه پیش از عزیمت رانندگان تریلی به سمت گردنه اسدآباد به آنها هشدار و توصیه های لازم را می دهند اما در صورت تمرد راننده، به طور حتم اجازه تردد از ابتدای گردنه به آنها داده نمی شود و رانندگان مجبورند در برف و سرما منتظر پایان اعمال محدودیت ترافیکی بمانند.
رییس پلیس راه همدان اظهار داشت: محدودیت ترافیکی به صورت مقطعی بوده و در صورت کاهش لغزندگی سطح جاده اجازه عبور به تریلی ها داده می شود.
سرهنگ عزیزی از رانندگان خواست پیش از سفر باک خودرو را پُر کرده همچنین تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ، جیره خشک و لباس گرم به همراه داشته باشند.
وی کنترل وضعیت فنی خودرو، سیستم گرمایشی، برف پاک کن و استفاده از لاستیک دارای آج یا یخ شکن را نیز ضروری دانست.
با فعالیت سامانه بارشی در آسمان استان، ریزش برف و بارش باران تا بامداد جمعه ادامه دارد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.